Nemacka
Foto: Shutterstock/Shutterstock

Nemačka krivi francuske partnere, posebno kompaniju "Dassault Aviation", jer insistiraju na vođstvu projekta, što je izazvalo zastoj u sledećoj fazi razvoja, koja je trebalo da počne krajem ove godine, preneo je Rojters. 

Taj projekt sa procenjenim troškovima većim od 100 milijardi evra, koji uključuje i kompanije "Airbus" i "Indra", već se suočava sa problemima u vezi sa podelom posla i pravima intelektualne svojine.

Šmid je upozorio da bi dalja odlaganja odluke o pokretanju druge faze, koja bi obuhvatila razvoj demonstratora sposobnih za letenje, mogla da dovede do neuspeha projekta. 

Iako je u toku razgovor između francuskog predsednika Emanuela Makrona i nemačkog kancelara Fridriha Merca, prema njegovim rečima, ukoliko ne dođe do odluke u bliskoj budućnosti, "implementacija FCAS-a postaje nerealna".

Nemačka bi, ukoliko odluči da se povuče iz projekta, mogla da razmotri druge opcije, uključujući nabavku dodatnih 60 aviona "Eurofighter" do 2029. godine, ili čak saradnju sa novim partnerima kao što je Švedska. 

Takođe, postoji mogućnost da se razmotri alternativni projekat, poput britansko-italijansko-japanskog GCAP (Global Combat Air Programme), koji razvija napredni "stealth" avion.
 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading