NOVI SNIMAK AVIONA KOJI SE SRUŠIO U INDIJI OTKRIVA UZROK PADA? Evo šta je primećeno pre nego što je stradalo 270 ljudi (VIDEO)

Novi video dokazuje šta je izazvalo pad i požar aviona Er Indije odmah nakon poletanja, tvrdi jedan vazduhoplovni stručnjak.
U međuvremenu, pronađena je druga crna kutija sa ključnim snimcima iz pilotske kabine – za koju se očekuje da će otkriti paniku pilota dok je avion padao.
Novi snimak u visokoj rezoluciji prikazuje detaljno kako avion pada kroz nebo i eksplodira u vatrenoj lopti, pri čemu je poginulo svih osim jednog od 242 putnika, kao i još ljudi na tlu.
Ona dokazuje da je boing 787, koji je leteo ka aerodromu Getvik u Londonu, izgubio snagu odmah nakon poletanja, prema rečima komercijalnog pilota Stiva Šrajbera, poznatog po analiziranju avionskih nesreća.
Pilot kaže da je uočio detalj na snimku koji otkriva da je „Drimlajner“ pretrpeo kvar na oba motora, pre nego što se dogodila najgora avionska nesreća u više od deset godina.

Foto: Twitter/printscreen
Pogledaj galeriju

Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju

Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju

Foto Tanjug AP
Pogledaj galeriju

Tanjug
Pogledaj galeriju

Tanjug
Pogledaj galeriju

Tanjug
Pogledaj galeriju

Tanjug
Pogledaj galeriju

Tanjug
Pogledaj galeriju

Foto: Twitter/printscreen
Pogledaj galeriju
Isprva je kapetan Stiv verovao da je u pitanju bila obična greška u kokpitu, verovatno vezana za točkove za sletanje koji se nisu uvukli.
Ali nakon što je pregledao HD snimak, Stiv je uveren da je nešto izazvalo isključenje oba motora.
Ukazao je na „izbočinu na donjoj strani aviona“, ispod koje se nalazi „mala siva tačka“.
Stiv kaže da je to dokaz da je na avionu aktiviran Ram Access Turbine (RAT) – turbina koja izlazi iz trupa aviona – a avion nije uspeo da se popne iznad 450 stopa (oko 137 metara).
- Mnogi avioni je imaju. Nalazi se odmah iza krila, sa desne strane aviona, tamo je malo vratašce koje je drži unutra. Izgleda kao mali Evinrud motor, ima mali dvokraki propeler. Služi za obezbeđivanje električne i hidraulične energije avionu u ekstremnim hitnim slučajevima - rekao je.
Stiv je objasnio da postoje tri razloga zbog kojih bi RAT mogao da se aktivira na avionu tipa 787.
- Veliki električni kvar, veliki hidraulični kvar ili kvar na oba motora - rekao je.
Takođe je objasnio da RAT proizvodi „prepoznatljiv zvuk“ poput malog propelerskog aviona, koji se čuje i na snimku.
- Ovo je dokaz da se najverovatnije desio kvar na oba motora. Mogao je to biti i električni ili hidraulični problem, ali mislim da sama činjenica da je avion ‘klizio’ ka tlu ukazuje na kvar oba motora - zaključio je Stiv.
Pronađena i druga crna kutija
Zvaničnici koji istražuju mesto nesreće pronašli su i drugu crnu kutiju, koja će im omogućiti da rekonstrušu šta se desilo sekundu po sekundu.
Ona sadrži podatke sa snimača glasova iz kokpita (CVR) – koji beleži sve zvuke u pilotskoj kabini, uključujući razgovore pilota, radio komunikaciju, zvuke upozorenja i ambijentalne mehaničke šumove.
Avioni obično imaju dve crne kutije – male, ali izuzetno otporne uređaje koji snimaju podatke o letu.
Jedna beleži podatke o letu, poput visine i brzine, dok druga beleži zvukove iz kokpita.
Prva je pronađena na krovu zgrade u blizini mesta nesreće, 28 sati nakon pada.
Već znamo da je pilot, kapetan Sumet Sabarval, uputio očajnički poziv za pomoć kontroli letenja u trenucima pre katastrofe.
Vikao je:
„Nema potiska [...] padamo [...] Mejdej! Mejdej! Mejdej!“
Piloti se 17 sekundi borili sa komandama
Dva pilota su se borila sa komandama 17 sekundi dok je avion tonuo, pre nego što se zabio u zgrade ispod.
Sabarval je imao 22 godine iskustva i preko 8.200 sati leta.
Avion je dostigao samo nekoliko stotina stopa visine (stotinak metara) kada je snaga očigledno nestala – pri čemu je poginulo više britanskih državljana nego u bilo kojoj avionskoj nesreći od 11. septembra 2001., piše britanski "San".
Uprkos tome što je više od 270 ljudi poginulo u katastrofi, pilot je pohvaljen što je spasio desetine života.
Sabarval je u poslednjem trenutku skrenuo avion kako ne bi udario u trospratnu stambenu zgradu, prema izjavama lokalnog stanovništva.
Svih 18 porodica u zgradi koja se nalazila direktno ispod putanje leta veruju da duguju život kapetanu Sumeetu Sabharwalu.
Uspeo je da usmeri avion ka travnatoj površini.
Lokalni stanovnici su pobegli iz svojih domova u Ahmedabadu kada je vatrena lopta nastala od 90 tona avionskog goriva koje se zapalilo prilikom udara u zemlju.
Ispovest jedinog preživelog putnika možete pročitati u našoj ODVOJENOJ VESTI.
(San)
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)