Malezija Erlajns
Foto: Shutterstock/Shutterstock

Kompanija za istraživanje okeana "Ošen Infiniti" ponovo je pokrenula potragu za avionom Malaysia Airlines-a, letom MH370, koji je nestao 2014. godine na putu od Kuala Lumpura ka Pekingu, saopštio je danas malezijski ministar saobraćaja Entoni Lok.

Ministar je pohvalio inicijativu kompanije i njihovu spremnost da angažuju svoja istraživačka plovila u novoj potrazi za Boeingom 777, koji je nestao sa radara 8. marta 2014. godine, prevozeći 239 putnika, uključujući 153 kineska državljana.

Iako nije precizirao kada je potraga zvanično obnovljena, Lok je naveo da detalji operacije još uvek nisu u potpunosti finalizovani.

Nova zona pretrage u južnom Indijskom okeanu

Malezijska vlada je krajem decembra odobrila novu fazu potrage za avionom koji je pre 11 godina misteriozno nestao. Prema rečima ministra Loka, 13. decembra vlasti su "prihvatile u načelu" predlog kompanije "Ošen Infiniti", prema kojem će se potraga fokusirati na novi sektor od 15.000 kvadratnih kilometara u južnom Indijskom okeanu.

Prema dogovoru sa vlastima u Kuala Lumpuru, kompanija neće primiti nikakvu finansijsku nadoknadu ako ne pronađe olupinu, a operacija će trajati 18 meseci.

Dosadašnje pretrage nisu dale konkretne rezultate – iako je ranija operacija, koju je predvodila Australija, pokrila čak 120.000 kvadratnih kilometara okeanskog dna, pronađeni su samo pojedini delovi olupine, dok glavni deo letelice nikada nije otkriven.

"Uspeli su da nas ubede da su spremni. Zbog toga je malezijska vlada odlučila da podrži ovu misiju", izjavio je Lok.

Šta se zaista dogodilo sa letom MH370?

Zvanična istraga sugeriše da je avion skrenuo sa kursa, preleteo Indijski okean i ostao bez goriva, pre nego što se srušio u more. Poslednji signal koji je letelica poslala satelitu zabeležen je u 8:19 po lokalnom vremenu, gotovo sedam sati nakon nestanka sa radara.

Istražitelji su razmatrali nekoliko mogućih scenarija:

Namerno isključivanje komunikacionih sistema – Avion je prestao da emituje signal ubrzo nakon izlaska iz malezijskog vazdušnog prostora, što je otežalo njegovo praćenje.
Hipoteza o nesvestici posade – Moguće je da su piloti i putnici izgubili svest zbog nagle dekompresije, dok je avion nastavio let na autopilotu sve do pada.
Sabotaža ili samoubilački čin pilota – Neke teorije ukazuju na mogućnost da je kapetan Zahari Ahmad Šah namerno promenio kurs, ali nikada nisu pronađeni konkretni dokazi koji bi potvrdili ovu tvrdnju.

Teorije zavere: Od američke vojne operacije do otmice

Zbog nedostatka čvrstih dokaza o sudbini aviona, pojavile su se brojne teorije zavere koje nude alternativna objašnjenja:

Američka vojna intervencija – Jedna od popularnijih tvrdnji sugeriše da su SAD srušile avion kako bi sprečile transport tajnih tehnologija ili naučnika.

Skriveno sletanje – Neki veruju da je avion preusmeren na američku bazu Diego Garsija u Indijskom okeanu, gde je navodno sakriven.

Otmica – Postoje spekulacije da je let MH370 otet od strane terorista ili čak nepoznate sile, što bi moglo objasniti iznenadni nestanak sa radara.

Hakerski napad – Teorije sugerišu da je avion mogao biti preuzet daljinskom kontrolom, zbog čega se misteriozno udaljio od planirane rute.

Iako zvanična istraga zaključuje da se let MH370 srušio u Indijski okean, mnogi i dalje veruju da prava istina tek treba da bude otkrivena. Dok se ne pronađu konkretni dokazi ili olupina aviona, ovaj slučaj ostaće jedna od najvećih enigmi moderne avijacije.

(Informer) 

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading