vašington
Foto: Alo/Tanjug/Ap

- Ovo mi deluje kao klasična ljudska greška. Kontrola letenja može dati savet, ali odgovornost je uvek na pilotu - rekao je Biver, dodajući da se sudar možda mogao izbeći, ali da će tačnu analizu dati nadležne institucije.

Naglasio je da je avion bio u završnom prilazu pisti, što znači da je imao pravo prvenstva, dok je vojni helikopter Blekhok morao da napravi korektivni manevar kako bi izbegao nesreću.

- Vazdušni prostor iznad reke Potomak izuzetno je kompleksan i frekventan. Povremeno, nažalost, dolazi do sudara u vazduhu, upravo zbog velike gustine letova - dodao je Biver.

Pojavio se novi snimak nesreće

Dok stručnjaci analiziraju uzroke nesreće, na društvenim mrežama se pojavio novi snimak trenutka sudara. Video, snimljen iz drugog aviona, prikazuje trenutak kada vojni helikopter i putnički avion dolaze u kontakt, nakon čega letelica naglo gubi visinu i pada u reku Potomak.

 

 

Ključne činjenice o nesreći

Nesreća se dogodila u sredu uveče oko 21 sat, kada su se putnički avion Amerikan Erlajnsa let 5342 i vojni helikopter Blekhok sudarili blizu Nacionalnog aerodroma Ronald Regan.

Flajtradar je zabeležio nagli prekid signala aviona na visini od 120 metara, što se poklapa sa trenutkom sudara.

Snimci nadzornih kamera iz Kenedi centra prikazali su jak bljesak svetlosti u trenutku kada je avion nestao sa radara.

Do sada je iz reke Potomak izvučeno najmanje 19 tela, dok CNN izveštava da posle sat i po potrage nije pronađen nijedan preživeli.

Američki predsednik Donald Tramp izjavio je da je nesreća morala biti sprečena i da će se istražiti svi potencijalni propusti u kontroli letenja.

Istraga o uzrocima sudara je u toku, a novi snimci i izjave stručnjaka dodatno osvetljavaju detalje jedne od najvećih avionskih tragedija u SAD u poslednjih nekoliko godina.

BONUS VIDEO

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading