Kurirska služba zamezila i popila iz uskršnjeg paketa

S. Ilić | vesti 2018-04-11 10:22:57 2018-04-11 10:22:57

Poštari u torbama sve manje raznose pozdrave sa mora i novogodišnje želje, ali nam zato odeća, kozmetika i tehnika sve češće stižu na kućni prag

S. Ilić

Niškim penzionerima Ljubisavu i Milanka Stojković kurirska služba „Bex“ zagorčala je uskršnje praznike, pa umesto da najradosniji hrišćanski dan proslave u radosti i veselju, uz bogatu trpezu, kobasice, pečenicu i rakiju namenjene njima, neko drugi se omrsio tim specijalitetima i zalio grlo. 

Obeštećenje simbolično

Ako se utvrdi da kurirska služba mora da nadoknadi štetu, zakon predviđa različite iznose obeštećenja. Reklo bi se da je to prilično simbolična naknada, osim u slučaju gubitka vrednosnih pošiljki. Međutim, ako oštećeni dokaže da je pretrpeo štetu veću od iznosa koji mu po zakonu pripada, firma je dužna da isplati taj iznos.

• gubitak ili potpuno oštećenje robe - desetostruki iznos poštarine
• gubitak ili oštećenje vrednosne pošiljke - iznos označen na pošiljci uvećan za plaćenu poštarinu, plus desetostruki iznos poštarine na prenos
• prekoračenje roka isporuke - petostruki iznos plaćene poštarine

Iz Šapca je, kako kažu Stojkovići, paket sa pet litara rakije, suvim mesom, kobasicama, čokoladom i jajima put Niša krenuo kurirskom službom „Bex“. 

- Moja rođaka nam je poslala uskršnji paket. Ali dan kasnije, kada je moj muž otišao da ga preuzme, bilo je „Slovo iže, ali sirca niže“. Paket je bio izgužvan, videlo se da je odlepljen, pa ponovo lepljen selotejpom, a kad smo ga otvorili, shvatili smo da dobar deo nedostaje - nije bilo balončeta s rakijom, suvog mesa i jednog dela kobasice, a jaja su bila polupana - kaže Milanka i dodaje da je jedino što može da misli da su kuriri „Bexa“ malo zamezili i popili iz paketa koji je trebalo da stigne njima.

To dvoje penzionera iz grada kraj Nišave kažu da vrednost paketa nije velika, ali da materijalna šteta nije ono što ih boli.

- Nije do novca. Osećamo se kao ljudi prevareno i poniženo. Ružno je to kad se čoveku desi. Radovali smo se, a stigao nam je izgužvan i raskomadan paket. Čim smo videli „očerupanu“ pošiljku, zvali smo vozača koji nam ga je dostavio, ali on nam je rekao da je isporučio paket kakav je i dobio i da nema vremena da sa nama razgovara. Zvali smo i reklamacije „Bexa“, na jedan broj niko se nije javljao, a na drugom su nam objasnili da „Bex“ ne prevozi hranu. Pa ako ne prevoze hranu, pitam se onda kako su uopšte mogli da uzmu paket, što nisu odmah rekli da neće da voze hranu - razočarano priča Ljubisav i napominje da se nada da će se iz „Bexa“ ipak neko javiti i objasniti ko je to na poslu ogladneo, pa se poslužio đakonijama namenjenim njima za Uskrs.

Neodgovarajuće pakovanje je ujedno i najčešće opravdanje kurirskih službi kada žele da izbegnu obavezu nadoknade materijalne štete, međutim, Stojkovići navode da je paket bio propisno upakovan, kao i da je imao nalepnicu na kojoj je pisalo da se paket ne tumba i da treba dobro da se pazi.

Činjenice

- Štetu za oštećenu robu koju isporuče kurirske službe teško je nadoknaditi jer zakon maksimalno štiti privatne firme koje dostavljaju pošiljke
- Prigovori na rad firmi koje se bave isporukom pošiljki poslednjih nekoliko meseci su udvostručeni
- Trećina žalbi uglavnom se odnosi na neisporučenu robu, a veliki broj i na lošu uslugu i nemogućnost obeštećenja u slučaju kada stigne oštećen proizvod
- Po pritužbama potrošača prednjače kompanije „Aks” i „Bex“

 

Expand player
Pogledajte više