Nastavnici diskriminišu đake drugih kultura, učenici nezainteresovani za globalna pitanja
Prema rezultatima najnovijeg istraživanja koje je sproveo OEBS, slovenački tinejdžeri imaju manje pozitivan odnos prema izbeglicama od svojih vršnjaka u 65 drugih zemalja i manje su sposobni za interkulturno komuniciranje, ali o ostalim globalnim pitanjima imaju slične stavove.
Takođe, u istraživanju se konstatuje da su slovenački 15-godišnjaci ispoljili manju sposobnost da efikasno objasne svoje viđenje globalnih događaja, manje interesovanje da uče o drugim kulturama, manje pozitivan stav prema izbeglicama i nešto slabiju zainteresovanost za različita globalna pitanja.
U studiji se navodi da su tinejdžeri prijavili da se nastavnici češće ponašaju diskriminatorski prema đacima iz drugih kultura, prenela je agencija STA.
Slovenačko ministarstvo obrazovanja, nauke i sporta smatra da rezultati tog dela OEBS-ove PISA studije ukazuju da se pred Slovenijom nalazi veliki izazov u pogledu budućeg razvoja slovenačkog obrazovnog sistema.
Pročitati još: