Autobus, trolejbus
Alo!/Masanori Jošida
Autobus, trolejbus

Alo!/Masanori Jošida

Autobus, Foto: Alo!/Masanori Jošida

- Svakome je malo čudno pa i meni. Što će radnik obezbeđenja u autobusu? – pita se Marin Margaretić koji često koristi usluge javnog gradskog prevoza. On je kao i brojni Dubrovčani ostao iznenađen kada mu je u Libertasovom busu 'security' zatražio na proveru autobusku kartu. Da je u banci ili noćnom klubu bilo bi mu razumljivo, ovako?!

- Proteklih mesec dana ih stalno viđam. Proveravaju karte. Čudno mi je, a i lokalcima, gledaju se i komentarišu. Iz Vinkovaca sam. Tamo jedva ima buseva, a kamoli obezbeđenja u njima – kroz osmeh će Marina Ivoković. Iako ih još nije srela, Sunčani Vukasović sve je poprilično čudno, 'kao da vidiš dva policajca u busu'.

- Odmah sam pomislila da se nešto dogodilo. Malo je bezveze da obezbeđenje obavlja posao kontrolora. Zna se ko šta radi. Ovo je trošenje novca. Mi dajemo, oni troše. A može im biti' – negoduje gospođa Sunčana.

POSLE SPLITA, VANDALIZAM I U ŠIBENIKU Da li Hrvati ovim žele da poruče Srbima da se što pre sele iz "lijepe njihove"?! (FOTO)

Marin Margaretić tvrdi da ima svoje objašnjenje: - Kažu mi da ljudi traže povišicu plate, a ovi im ne daju. Ali imaju novce za obezbeđenje. Ljudi odlaze. Imam utisak da će tu ostati jedino onaj koji nema gde dalje. A treba samo platiti rad i sve će biti ok, piše Dubrovački vjesnik.

Od devet, dva

Razmišljanja putnika su različita. Svako ima svoje viđenje zaštitara u funkciji kontrolora. Zašto je do ovoga uopšte došlo?

- Dodatni kontrolori kroz saradnju sa Securitas Hrvatska d.o.o. uvedeni su isključivo zato što su u martu od kontrolora zaposlenih u Libertasu u proseku samo dvojica bila raspoloživa za rad, ostali su na bolovanju zbog čega se jednostavno nije moglo sastaviti smene. Razlog uvođenja dodatnih kontrolora su isključivo bolovanja zaposlenih kontrolora – pojašnjavaju iz gradske uprave. Na pitanje do kada će biti angažovani spoljnii kontrolori (obezbeđenjei), kažu da sve zavisi od raspoloživosti za rad Libertasovih internih kontrolora, što će se oceniti polovinom maja. U Libertasu je inače zaposleno devet kontrolora, a tek dvoje ih je, kažu u gradu, bilo raspoloživo za rad u mart.

OSKRNAVLJENA SRPSKU BOGOMOLJU NA KUPRESU Vandali kompletno demolirali crkvu Blagoveštenja Presvete Bogorodice

- Samo troje od devet kontrolora u martu nije aktiviralo bolovanje. Isto kada se i angažman spoljnih kontrolora popeo na pet zbog prestanka bolovanja. Kontrolori nadzore rade u pravilu u paru, šest dana nedeljno po sedam sati dnevno pa su po tom principu angažovanii i spoljni kontrolori. Aktiviran je praktično jedan zaseban par kontrolora sastavljen od delatnika iz 'Securitas Hrvatska' – tvrde iz Ureda gradonačelnika.

Autobus

Alo!/Masanori Jošida

Autobus, Foto: Alo!/Masanori Jošida

Iako još nije poznato do kada će radnici obezbeđenja biti angažovani zanimalo nas je koliko ova usluga skošta građane?

- Prilikom ugovaranja postojećeg privremenog dvomesečnog angažmana promenjeno je pravilo iz čl. 15. Zakona o javnoj nabavci s obzirom da vrednost te usluge za celo to razdoblje neće preći 50 hiljada kuna.

AKCIJA "BLJESAK" NAMEŠTENA, KRAJIŠKI SRBI OSTALI SAMI Hrvati tvrde: Vaši ljudi radili za nas! Legija izdao, Karadžić tražio novac, Milošević... A tek kad vidite ostala imena... Zanemećete!

Vredi do 2036.

Osim obezbeđenja u autobusima gradskog prevoznika novost su i uređaji s mobilnom android aplikacijom za čitanje i kontrolu pretplatnih karata koja je uvedena 'zbog dotrajalosti i neadekvatnosti sadašnjih uređaja za kontrolu'. Kontrole voznih karata zbog inovacije postale su značajno efikasnije, kažu u gradskoj upravi, a probno razdoblje rada s aplikacijom traje do kraja maj.

JURIŠAJU NA SRPSKU CRKVU Beriša ukoreva Đukanovića! Traži od Mila da spreči obnovu pravoslavne svetinje, a ovo je razlog STRAHOTE!

- Aplikacija evidentira tri vrste grešaka: karte kojima je istekao datum važenja, blokirane karte i one koje se koriste u opštinii u kojoj ne vrede. Razvijena je i platforma za izradu mesečnih izveštaja po svakom kontroloru gde se može proveriti koju je kartu kontrolisao i da li je navedena karta bila ispravna ili neispravna, jesu li neispravne karte bile oduzete itd.

Autobus

Alo!/ Dejan Briza

Autobus, Foto: Alo!/ Dejan Briza

Švercovanje bez karte, s korišćenom kartom, ulaskom na srednja ili zadnja vrata... bilo je i biće. Pogotovo u vreme gužvi. Koliko će nova aplikacija pomoći smanjenju spomenutog, teško je prognozirati. Pogotovo kada ta aplikacija, iako nova, zašteka. A događa se, pričaju nam neki delatnici Libertasa. Pa android izbaci nemogući podatak kako pokazna karta koja se provjerava vrijedi do 2036. ili neke još dalje godine. Ipak, najsigurniji je ljudski rad pa je kod provjere karata sve na kontrolorima. Pa bili oni i zaštitari! A kako su novi Libertasovi kontrolori s novim uređajima prihvaćeni od putnika iz Grada tvrde, nije bilo većih pritužbi. Zabeležene su tek dve reklamacije da se kontrolori nisu predstavili, na što su, ističu, dodatno upozoreni.