Prodavnica
Alo!/Dejan Briza
Prodavnica

Alo!/Dejan Briza

Prodavnica, Foto: Alo!/Dejan Briza

Naime, na svakoj recenziji trgovac će morati jasno da označi da li je u njoj učestvovao stvarni kupac, koji je zaista koristio konkretni proizvod, a kad je u pitanju prodaja na vratima, prakse trgovaca protiv kojih će stizati prijave građana smatraće se nepoštenom trgovačkom praksom, a ti subjekti bit će novčano kažnjeni, piše Jutarnji list.

Da li vam smetaju reklame?

 

Ovo je samo manji deo noviteta iz segmenta zaštite potrošača koji će u Hrvatskoj stupiti na snagu izmenom Zakona o zaštiti potrošača, iako će najavljene izmene na snagu stupiti tek krajem 2021. godine.

Ipak, navodi Jutarnji list, i to je već korak dalje u zaštiti potrošačkih prava po kojima poslednji zadnji Zakon o zaštiti potrošača donesen 2019. godine očigledno nije uspeo dovoljno dobro da zaštititi građane od nepoštenih praksi trgovaca i ostalih poslovnih subjekata, piše Jutarnji.

Kako je potvrdilo Ministarstvo ekonomije, izmene koje u zakonu slede posledica su implementacije i usklađivanja propisa u Hrvatskoj s evropskim direktivama.

Jedna od najvažnijih izmena odnosiće se na pitanje određivanja sankcija za povrede Zakona o zaštiti potrošača, koje su u zakonu postojale i do sada, ali je praksa pokazala da sudovi u slučajevima određivanja kazni nemaju dovoljno jasne kriterijume na temelju kojih bi mogli da određuju visine kazni, niti ih prilagođavaju pojedinim slučajevima.

Novim odredbama pod nepoštenu praksu ulaziće roba sumnjivog kvaliteta, što dosad nije bio slučaj.

Nepoštenom trgovačkom praksom smatraće se i neistražene posete trgovaca domovima potencijalnih potrošača, kao i objava recenzija koje nisu nastale na temelju pravog korisničkog iskustva, a dobra vest za potrošače jeste i što će Zakon napokon definisati i pravo na obeštećenje.