Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, prilikom svečanog otvaranja nove deonice Moravskog koridora između Vrnjačke Banje i Vrbe, da se ovaj veliki infrastrukturni projekat približava završnici, naglašavajući da su ostale još dve deonice u dužini od 28 i 13 kilometara.
Vučić je istakao da oseća veliko zadovoljstvo kada vidi kako danas izgleda Moravski koridor i naglasio da je to jasan dokaz da Srbija ima kapacitet da realizuje i najsloženije projekte kada postoji zajedništvo i posvećenost.
– Iskreno sam srećan kada pogledam sve što je ovde urađeno. Ovo je dokaz da Srbija može sve – da kada radimo zajedno, kada smo složni i ujedinjeni, ne postoji prepreka koja nas može zaustaviti u postizanju najvećih i najboljih rezultata. Želim da se zahvalim svima koji su učestvovali u ovom projektu – rekao je predsednik.
Završeno više od polovine trase
On je naveo da je od ukupne planirane dužine Moravskog koridora, koja iznosi između 112 i 133 kilometra, do sada u potpunosti završeno 72 kilometra autoputa.
– Ostalo nam je još 28 kilometara od Čačka do Kraljeva, odnosno do Adrana. Tu je i ova veza odavde, od Vrbe, od Kraljeva-juga do Adrana, u dužini od oko 13 kilometara. Kada se to završi, kompletiraćemo ceo koridor. Podsetiću da do pre samo nekoliko godina Srbija nije imala autoput ni do Obrenovca, ni do Uba, ni do Gornjeg Milanovca, ni do Čačka, ni do Požege. Danas sve to imamo. Imaćemo autoput i do Kraljeva. Imaćemo autoput koji će povezivati Kraljevo preko Vrnjačke Banje, Trstenika, Kruševca, Čićevca i Pojata – rekao je Vučić.
Dodao je da će nova putna mreža povezati Leskovac, Vranje, Pirot, Toplicu, Prokuplje i Pomoravlje sa Kraljevom, ali i sa jugozapadom i zapadom Srbije, što će doneti više investicija, više radnih mesta i znatno veću mobilnost stanovništva.
– Rezultati su ono što nas uvek razlikuje. Oni jasno prave razliku između onih koji vredno rade i onih koji pokušavaju da političke ciljeve ostvaruju na druge načine. Želim da se zahvalim svima koji su nam pomogli, uprkos kritikama koje smo trpeli – i Amerikancima, i Turcima, i Englezima – na snažnoj podršci ovom projektu – poručio je predsednik.
Poseban akcenat na bezbednost
Vučić je istakao da autoput izgleda izuzetno kvalitetno i da je posebna pažnja posvećena bezbednosti.
– Put zaista izgleda čudesno. Drenaža je odlično urađena. Pogledajte tih dodatnih pola metra sa svake strane, ka elastičnim ogradama, više nego što je uobičajeno na autoputevima. Čak i u slučaju isklizavanja ili problema pri preticanju, imate dodatni prostor koji može sprečiti najgore posledice – objasnio je Vučić.
Naglasio je da Srbiju očekuje još mnogo posla i da se ne sme stati sa izgradnjom putne infrastrukture.
– Ostaje nam nastavak od Požege ka Arilju, Ivanjici, Dugoj Poljani i Boljaru. Ostaje i pravac ka Uzićima, Gorjanima, Sevojnu, Užicu i Kadinjači, kao i u drugom smeru ka Beloj zemlji i dalje ka Kotromanu – rekao je predsednik.
Planovi ka Novom Pazaru i Kosovu i Metohiji
Vučić je istakao da je od ključnog značaja i izgradnja putne infrastrukture od Adrana ka Novom Pazaru.
– U ovom kraju ostaje da radimo deonicu od Adrana ka Novom Pazaru, preko Mataruške Banje, Bogutovca, Baljevca, Ušća i Raške, a zatim ka Jarinju i Novom Pazaru. To je ukupno 93 kilometra brze saobraćajnice, uključujući i krak ka Jarinju. To znači mnogo manje saobraćajnih nesreća, veću sigurnost i veću bezbednost za naše ljude – naglasio je Vučić.
Dodao je da je Beograd danas znatno bliži građanima Raške, Novog Pazara, ali i Srbima sa Kosova i Metohije.
– Nadam se da ćemo u budućnosti moći da gradimo i put ka Kosovu i Metohiji, ukoliko se dogovorimo sa predstavnicima u Prištini. Srbija je spremna da u potpunosti finansira izgradnju 45 kilometara puta od Jarinja do Kosovske Mitrovice. Nadam se da će u tome pomoći i Amerikanci, Englezi i Turci, koji imaju dobre odnose sa njima. To bi bio veliki doprinos razvoju saradnje i stabilnosti u regionu – rekao je predsednik.
Pohvale izvođačima i impresivne brojke
Vučić je istakao da je kompanija „Behtel“ radila izuzetno profesionalno na izgradnji Moravskog koridora.
– Posao je obavljen na visokom nivou, uz ogroman angažman radnika. Na gradilištima je u različitim fazama radilo od 1.000 do više od 3.000 ljudi. To je nešto što cenimo i zbog čega smo spremni da razgovaramo o budućim projektima – rekao je Vučić.
Moravski koridor ukupne je dužine 112,4 kilometra i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug. Autoput je projektovan za brzinu od 130 kilometara na čas, sa ukupnom širinom od 30 metara, što ga čini gotovo dva metra širim od ostalih autoputeva u Srbiji, čime se obezbeđuje veći komfor i dodatna bezbednost u saobraćaju.
Na kraju, Vučić je podsetio na impresivne podatke o izgradnji puteva u Srbiji.
Od 1945. do 2012. godine u Srbiji je izgrađeno ukupno 596 kilometara autoputeva. Međutim, od 2013. godine do danas, u periodu kada je na vlasti Aleksandar Vučić sa Srpskom naprednom strankom, izgrađeno je 623 kilometra autoputeva, uključujući i Moravski koridor.
Pored toga, trenutno je u izgradnji još 394 kilometra, dok je u planu dodatnih 936 kilometara novih saobraćajnica.
Komentari (10)