Objavljena imena i biografije poginulih pilota! (VIDEO)
Avion vojske Srbije Super galeb G-4 srušio se jutros na području sela Slatina kod Šapca. U padu avionu poginula su dvojica pilota, potpukovnik Nenad Ćulibrk i kapetan Dejan Pandurović
Piloti, potpukovnik Nenad Ćulibrk iz komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile vazduhoplovne brigade poginuli su danas u nesreći u Slatini kod Šapca.
Vojni avion srušio se jutros oko 10.30 sati.
Potpukovnik Nenad Đure Ćulibrk rođen je 30.9.1968. godine u Virovitici. Obavljao je dužnost referenta u Odseku za vazduhoplovnu podršku Odeljenja za operativne poslove Komande RV i PVO.
Na službi u Vojsci Srbije je od 20.7.1991.godine.
Tokom vojničke karijere obavljao je niz dužnosti i više puta je nagrađivan i pohvaljivan. Potpukovnik Ćulibrk bio je nastavnik i instruktor letenja, nosilac je Zlatnog letačkog znaka.
Potpukovnik Ćulibrk je bio oženjen i ima dvoje dece.
Kapetan Dejan Anđelko Pandurović rođen je 15.4.1978. godine u Vrbasu. Na službi u Vojsci Srbije je od 2001. godine.
Obavljao je dužnost pilota, ujedno nastavnika letenja u 1. avijacijskom odeljenju 252. školsko trenažne avijacijske eskadrile u 204. vazduhoplovnoj brigadi.
Tokom karijere obavljao je više letačkih dužnosti i za svoj rad nagrađivan je i pohvaljivan.
Kapetan Pandurović je bio oženjen i otac je dvoje dece.
Nikolić i Đorđević uputili saučešće porodicama
Predsednik Srbije Tomislav Nikolić uputio je telegrame saučešća porodicama pilota Nenada Ćulibrka i Dejana Pandurovića.
- Budite ponosni na svog supruga i oca, časnog oficira Vojske Srbije koji će zauvek biti upamćen kao primer hrabrosti, odanosti i vojničke časti - naveo je Nikolić u telegramu, saopšteno je iz Pres-službe predsjednika Srbije.
Ministar odbrane Zoran Đorđević, u ime svih pripadnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, i svoje lično ime, izrazio je najdublje saučešće porodicama poginulih pilota.
- Reč je o vrhunskim, iskusnim pilotima i ovaj je gubitak nenadoknadiv i za nas i za porodice. Budite uvereni da ćemo učiniti sve da kao ministarstvo pomognemo porodicama stradalih - izjavio je ministar Đorđević u obraćanju medijima.
On je rekao da je u cilju rasvetljavanja uzroka nesreće načelnik Generalštaba general Ljubiša Diković formirao komisiju, a da je Inspektorat odbrane dobio nalog za vanredni inspekcijski nadzor.
Ni pre ni posle pada aviona, meštani nisu videli padobrane, niti da su piloti uspeli da se katapultiraju.
Na lice mesta brzo su stigle ekipe Hitne pomoći, a policija je blokirala ceo teren.
Prema rečima očevidaca vojni avion je pao u blizni pomoćnih objekata, štala i šupa, u blizini kuće meštanina Milete Mladenovića.
Na tlu nije bilo povređenih.
Očevici su rekli da je avion pre pada nisko preleo preko sela Varna.
Ministarstvo odbrane je u saopštenju potvrdilo pad aviona i pogibiju pilota:
"U današnjem udesu školsko-borbenog aviona "Super galeb G-4" stradala su dva pilota, potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RViPVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Ministar Zoran Đorđević i načelnik Generalštaba VS general Ljubiša Diković uputili su se na mesto nesreće.
Đorđević je u okviru svojih nadležnosti dao nalog Inspektoratu odbrane da izvrši vanrednu inspekciju, dok je Diković formirao Komisiju za utvrđivanje okolnosti nastanka vanrednog događaja, koju predvodi brigadni general Duško Žarković.
Na licu mesta nalaze se i nadležni istražni sudija i javni tužilac. Istraga je u toku.
Saučešće Dodika
Predsednik Republike Srpske Milorad Dodik uputio je telegram saučešća predsedniku Srbije Tomislavu Nikoliću povodom pogibije dva pilota Vojske Srbije u padu vojnog aviona. "Sa velikom tugom i žaljenjem primili smo vest o pogibiji dva pilota Vojske Srbije u padu vojnog aviona, potpukovnika Nenada Ćulibrka i kapetana Dejana Pandurovića", navodi se u telegramu predsednika Srpske. Povodom ove strašne nesreće, Dodik je u svoje i u ime građana Republike Srpske Nikoliću uputio izraze najdubljeg saučešća. "Molim Vas da porodicama nastradalih pilota prenesete izraze našeg saosećanja", navedeno je telegramu.
Supergaleb u upotrebi 33 godine
Inače, školsko-borbeni mlazni avion "Super galeb G-4", koji se danas srušio u okolini Šapca, poslednji je serijski proizvodjenji avion jugoslovenske avio industrije i u naoružanju se nalazi 33 godine.
Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4 a pre današnjeg udesa poslednja katastrofa sa tim tipom aviona dogodila se u septembru 2008. godine, kada je na trenažnom letu na aerodromu Batajnica poginuo potpukovnik Ištvan Kanas (43).
Prethodna katastrofa srpskog vojnog vazduhoplovstva dogodila se 13. marta 2015. godine, kada se srušio transportni helikopter Mi-17, u kojem je poginulo sedam ljudi.
Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine. Serijska proizvodnja počela je 1983. godine a uvodjenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.
Avion se pokreće britanskim motorom Rols-rojs vajper i razvija maksimalnu brzinu od 910 kilometara na sat. Od naoružanja nosi dvocevni top GŠ-23, kalibra 23 milimetara, i nešto manje od dve tone bombi i raketa.
U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja.
Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori.