Klasići iz cele Juge prate Roberta!

Marija Ivanov | vesti 2018-04-12 15:38:15 2018-04-12 15:38:15

„Bio je vrhunski pilot, daleko obučeniji od svih nas, sa debelim iskustvom i mnogo letova, ali najbolji uvek odlaze prvi“, kaže Vladimir Nikolić, pilot i predavač na Vazduhoplovnoj akademiji

Facebook

- Robert Kaloci je iz Sombora, ja sam iz Crvenke, tako da smo zajedno odrasli. Kasnije smo zajedno pohađali i Vazduhoplovnu gimnaziju u Mostaru. On je bio vrhunski pilot, sa ogromnim iskustvom. Prošao je mnogo letova i bio je daleko obučeniji od svih nas, ali, eto, najbolji uvek odlaze prvi - kaže Vladimir Nikolić, pilot i predavač na Vazduhoplovnoj akademiji, koji sa tugom u glasu evocira uspomene na svog drugara.

Robert Kaloci biće sahranjen danas u 14 sati na groblju u Somboru, dok će u 12 sati biti održana komemoracija u pozorištu u Somboru.

- Kada se saznalo da je Robert poginuo, zvali su me svi naši klasići iz gimnazije. Tamo je bilo i Hrvata i Crnogoraca, Bosanaca, Slovenaca i Makedonaca. Bukvalno su me svi zvali i svi će doći na sahranu. Eto kakav je čovek bio Robert, izvanredan! - izgovara Nikolić u jednom dahu.

Kasno se katapultirali?

Vladimir Nikolić navodi da tek treba da se utvrdi šta je tačno dovelo do toga da Robert Kaloci izgubi život prilikom redovnog trenažnog leta. - Pilot sam komanduje kada je momenat za napuštanje aviona. Moguće je da su se Robert Kaloci i Aleksandar Matić katapultirali kada su bili na maloj visini. Moguće je da su čekali poslednji momenat da se katapultiraju i da su se sve vreme nadali da će uspeti da vrate avion na pravi put - objašnjava Robertov prijatelj.

 Nikolić je objasnio da posao pilota uvek nosi izvesnu dozu rizika i da su svi oni toga svesni. Kako kaže, najviše mu smetaju neke proizvoljne ocene o uzroku pada „supergaleba G-4“, u kojem je Kaloci poginuo.

- Te ocene i procene treba ostaviti vazduhoplovnim stručnjacima. Ono što mogu da kažem, na osnovu fotografija i snimaka koje sam video, jeste to da je katapultirajuće sedište u ovom slučaju odradilo svoj posao kako treba. Ono je potpuno automatizovano i od momenta kada pilot pritisne ručicu za katapultiranje, sedište radi svoj posao - sistem veza prikuplja ruke i noge, noge stavlja ispod sedišta i praktično vas namesti u bezbedan položaj za napuštanje aviona. Koliko sam video automatika je bila besprekorna - priča Nikolić.

Naš sagovornik kaže da je njegov klasić bio Mađar po nacionalnosti, ali da se izjašnjavao kao Jugosloven.

- On je 1991. odlučio da ostane i leti za Srbiju. Prošao je i rat, ali o tome ne bih govorio. Posle rata je karijeru nastavio kao nastavnik letenja u Kovinu. Bio je prebačen u Batajnicu i bio je predavač na Vojnoj akademiji, a na kraju je postao opitni pilot. Neverovatno iskustvo je imao - priča vidno potreseni Nikolić, koji se za naš list prisetio i lepih trenutaka sa pokojnim prijateljom i kolegom.

 - Pecanje mu je bilo hobi. Zvali smo ga Pišta Fiš. On je bio kralj paprikaša. Pravi drug, pravi čovek i profesionalac. Njegov odlazak je veliki gubitak za sve nas.

Expand player
Pogledajte više