Zoran Milanović
EPA-EFE/ANTONIO BAT
Zoran Milanović

EPA-EFE/ANTONIO BAT

Zoran Milanović, Foto: EPA-EFE/ANTONIO BAT

Problem je bilo to što je jedna ponuda, i to najbolja, stigla od konzorcijuma kineskih firmi.

Prema informacijama Večernjeg lista, pritisak SAD i EU na Hrvatsku da tu 50-godišnju koncesiju za kontejnerski terminal u riječkoj luci ne dobiju Kinezi bio je veliki.

SAD i EU ne žele zbog strateških razloga Kineze u riječkoj luci, a odluka o konkursu za koncesionara na Zagrebačkoj obali stoga je dugo vagana i odlagana.

Hrvatska je mogla da odabere kinesku ponudu uprkos protivljenju svojih zapadnih saveznika ili da poništiti konkurs.

Prema informacijama Večernjeg lista, mogućnost da se odabere druga, nepovoljnija ponuda, nije uzimana u obzir.

Upravno veće odluku o poništenju konkursa donelo je još u sredu, jednoglasno, a ta vest je prošla gotovo nezapaženo i u senci tragičnih događaja u Petrinji i okolini koje je pogodio zemljotres.

Šturo je poručeno da će Lučka uprava Rijeka u najkraćem mogućem zakonskom roku započeti novi postupak davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje kontejnerskim terminalom Zagreb Deep Sea.

Pored kineskog konzorcijuma, druga ponuda na poništenom konkursu stigla je od holandsko-hrvatskog konzorcijuma.

PROČITAJTE JOŠ:

Komentari (1)

Milan

02.01.2021 17:22

то је показатељ колико је хрватска " неовисна ".