Uragan "Lidl" izazvao kataklizmu na srpskom tržištu, građani sada kupuju na desetine ovog proizvoda, odavno nije bio jeftiniji!

Kurir; D.K. | vesti 2018-10-16 11:40:35 2018-10-16 11:40:35

Niže cene pojedinih prehrambenih proizvoda u prodavcima neki povezuju sa dolaskom "Lidla", dok drugi tvrde da je razlog za manjak novca.

Alo!/N. Marić

Građani ovih dana s nevericom gledaju po prodavnicama cene od 95 dinara za deset jaja i brže-bolje ubacuju u korpu i po nekoliko kutija jer je prava retkost da neki prehrambeni proizvod u prodavnicama bude na popustu od čak 40 odsto!

U pojedinim radnjama jaja su na velikoj akciji od vikenda, a u zavisnosti od klase, S, A ili B, koštaju od 92 do 99 dinara, dok im je regularna cena između 140 i 160 dinara. Dok jedni ovo sniženje povezuju sa otvaranjem trgovinskog lanca "Lidl", u kom su se već prvog dana stvorili ogromni redovi zbog pilića od 119 dinara, a i ostalih niskih cena: mlevenog mesa za ćevape od 149 dinara i jabuka od 19 dinara za kilogram, drugi kažu da to nema veze jedno s drugim.

PROČITAJTE JOŠ:

Da veća konkurencija nužno vodi do smanjenja cena, građani se mogu uveriti i na pijaci. Jabuke su snižene sa 80 i 60 na 50 i 30 dinara, a jaje može da se nađe i za osam dinara. Ipak, prodavačice se kunu u kvalitet svoje domaće robe.

- Cene možete da upoređujete koliko god hoćete, ali kvalitet ne može da se meri. Ova moja jabuka je domaća, neprskana i nema joj ravne - kaže Borka iz Kovačice, koja ima tezgu na Bajlonijevoj pijaci.

Prodavci jaja takođe uveravaju da domaća nemaju konkurenciju u kvalitetu.

- Razbij domaće jaje i jaje iz prodavnice, sve će ti reći boja, ništa ne moramo da pričamo mi.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da je za smanjenje cena i te kako zaslužna konkurencija.

- Ova sniženja su direktan uticaj "Lidla". Prvi put je došla neka ozbiljna konkurencija. Lično sam imao priliku da pratim studiju uticaja "Lidla" na cene u svim zemljama u kojima se pojavljivao. Cene su u drugim marketima padale u proseku za 20 odsto. Kupci moraju da budu oprezni, jer se dešava da trgovci najave neku akciju, a kada se ode u prodavnicu, nje više nema - upozorava Papović.

PROFESOR LJUBODRAG SAVIĆ: CENE NISU NIŽE ZBOG "LIDLA"

Međutim, ne misle svi isto. Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže da otvaranje "Lidla" neće imati uticaj na dalekosežno smanjenje cena.

- Nema govora da će drugi trgovački lanci spustiti cene zbog "Lidla". Nije istorija trgovine počela sa njim, jer svake druge-treće godine dođe neki trgovinski lanac. Oni se trude da se pozicioniraju na tržištu spuštajući cene, ali "Lidl" nije i ne može da bude u svemu jeftiniji. To je trgovačka logika da se izreklamiraju tako što će znatno skinuti cenu za neki proizvod koji ljudi veoma koriste kako bi ih privukli da dođu i onda da kupe još mnoštvo drugih stvari koje nisu tu jeftinije.

Expand player
Pogledajte više