Tri puta više žalbi na onlajn trgovce
Po Zakonu, trgovac je dužan da potrošaču isporuči robu u roku od 30 dana, međutim, reč je samo o slučaju kada se roba kupi od prodavca u našoj zemlji.
Shutterstock
Epidemija koronavirusa znatno je pospešila rast onlajn trgovine u Srbiji, međutim, to je dovelo do toga da se tri puta poveća broj žalbi građana koji su robu kupili, a ona im nikada nije isporučena na kućnu adresu.
Prema podacima Nacionalnog registra potrošačkih prigovora, od početka godine je registrovano 1.257 prigovora na onlajn trgovce, što je značajno povećanje u odnosu na 523 žalbe koliko ih je bilo u prvih devet meseci 2019. godine.
U Ministarstvu trgovine objašnjavaju da razlog za ovoliko povećan broj žalbi leži u činjenici da, zbog epidemiološke situacije, građani koji su robu naručivali iz inostranstva, mahom iz Kine, kupljene proizvode nisu dobili, ili barem ne u predviđenom roku.
Po Zakonu o zaštiti potrošača trgovac je dužan da potrošaču isporuči robu u roku od 30 dana, ukoliko s potrošačem nije dogovoren drugačiji rok. Međutim, reč je samo o slučaju kada se roba kupi od prodavca u našoj zemlji, gde naša inspekcija ima nadležnost, dok za proizvode poručene u inostranstvu naše inspekcije nemaju nadležnost.
Svaki građanin, ukoliko mu je roba stigla na adresu, ima pravo da se predomisli i da kupljeni proizvod vrati u roku od 14 dana otkada mu je isporučen.
Zbirno, potrošači su imali čak 4.163 prigovora manje kada se celokupna statistika uporedi sa onom iz istog perioda prethodne godine.
Pročitajte još: