Crni petak može da nam dođe glave
Rajko Ristić
Crni petak može da nam dođe glave

Rajko Ristić

Crni petak može da nam dođe glave, Foto: Rajko Ristić

Iako su ove godine okolnosti takve da se ne mogu očekivati gužve po prodavnicama kao ranije, trgovci se svakako spremaju za veću zaradu. Ovoga puta njihova strategija je drugačija, fokus će biti na onlajn ponudi, ali će i popusti biti značajni.

Ipak, bez novca koliko god popust da daju prodavci, niko ne može u kupovinu, pa su se u trku za dodatnom zaradom uključile i pojedine banke, i na "crni petak" građanima nude popust samo na keš kredite.

Da li pazarite kada su isključivo sniženja?

 

Beograđanka Danijela Rakočević jedna je od mnogih kojima je banka poslala poruku u kojoj joj nudi popust od 30 odsto na kamatu na kredit.

- To je čist bezobrazluk, ja sam ekonomista i razumem da je to prodavanje mačke u džaku, ali mnogo ljudi će da nasedne i ne samo da prihvati ponudu za kredit, koja nije nimalo povoljna, već će i sebe da izloži riziku od virusa i sa tim novcem ode u kupovinu - objašnjava naša čitateljka.

"Crni petak" u Srbiji je fora za lakoverne

Da ponude nisu baš tako dobre kao što se na prvi pogled čini objasnio nam je Miroslav P.

- Prošle godine sam se bukvalno pomamio. Gurao sam se sa starima, mladima, babama, decom i kupio gomilu stvari, a posle nekoliko dana sam shvatio da cene uopšte nisu bile tako povoljne, neke stvari su bile i lažno snižene, jer su napisali da je sniženo sa 3.000 na 2.000, a zapravo je ta stvar koštala 2.200. Ove godine neću da nasednem na foru "crnog petka" - rekao je Miroslav za "Alo!".

I pojedini bankari smatraju da postupak kolega nije u skladu sa trenutnom situacijom.

- Kamate na keš kredite su trenutno, zavisno od banke do banke, oko 9 odsto, a sa popustom od 30 odsto, ta kamata bi bila oko 7 odsto. Tako mala razlika u kamati na sume za keš kredite jedva da se i oseti u rati. Samo zvuči primamljivo. S druge strane čovek, ko čovek. Svako voli da sebi kupi, bez obzira da li je u pitanju igračka za jedno posle podne ili nešto što ćemo trajno koristiti - objašnjava Ana Brkljač, i napominje da se na ovaj način nesumnjivo podstiče potrošnja kada za to vreme nije.

Ostani kod kuće

Epidemiolog i član kriznog štaba dr Predrag Kon istakao je nedavno da ostajanjem kod kuće spasavamo živote.

- Treba izbeći gužve, sva mesta u kojima je nemoguće držati fizičku distancu. Radno vreme je skraćeno, mi, medicinski deo kriznog štaba, smo bili i oštriji i tražili skraćenje do 18 sati. Cilj je spasti živote i obezbediti normalno funkcionisanje zdravstvenog sistema, koji je ozbiljno napadnut - upozorio je dr Kon.

Veliki popusti u senci zaraze

Masanori Jošida

Veliki popusti u senci zaraze, Foto: Masanori Jošida

Popust i za onlajn kupovinu

Kako bi se prilagodili epidemiološkim uslovima, mnogi prodavci su uglavnom svoju ponudu prebacili i na internet i telefonsku prodaju, uz dostavu na kućnu adresu.

- Mi smo društveno odgovorna kompanija i trudimo se da uskladimo svoje potrebe i borbu za opstanak sa merama zaštite. Tako svojim kupcima na ulazu poklanjamo maske sa našim znakom, a nudimo im i posebne pogodnosti za onlajn kupovinu. Mogu da naruče robu preko interneta, a mi im je na "crni petak" dostavljamo besplatno - rekli su nam iz jednog trgovinskog lanca.

Pročitajte još: