Posao, stres, rad, biznis, svađa, otkaz
Shutterstock, ilustracija
Posao, stres, rad, biznis, svađa, otkaz

Shutterstock, ilustracija

Foto: Shutterstock, ilustracija

Termalne kamere za merenje temperature zaposlenih, smenski odlazak na ručak u kantinu, liftovi za samo jednu osobu i povratak pregrađenih odeljaka s radnim stolom deo su "nove normalnosti" kada je u pitanju kancelarijski život.

Pripremajući se za povratak zaposlenih nakon popuštanja mera izolacije, kompanije širom sveta razmišljaju o radikalnoj promeni kancelarijskog rasporeda kako bi osigurali zdravstvenu zaštitu zaposlenih i sprečili drugi talas zaraze, piše Rojters, a prenosi Poslovni.hr.

Dezinficijensi i termalne kamere tek su početak, a za njih se odlučuje sve više kompanija.

korona

EPA

korona, Foto: EPA

Pripremajući se za povratak hiljada radnika u kancelarije širom Italije, Davide Sala, direktor ljudskih resursa gumarskog diva, koristi iskustva iz kineske ispostave ove kompanije. Promene u kancelarijama uključuju testove telesne temperature, maske za lice i povećani razmak među stolovima što će omogućiti Pirelliju da barem donekle obnovi uobičajeno poslovanje.

- Primenjivaćemo kineski model svugde. Biće više prostora za osoblje, manje ljudi u prostorijama, a raspored kancelarija moraće da se promeni - ističe Sala.

Šef Pirellijevog HR-a razmatra i mogućnost ograničavanja korišćenja lifta na samo jednu osobu, uvođenja pauze za ručak na smene i promenu radnog vremena.

Frizerski saloni

Alo/ Nenad Vujanović

Foto: Alo/ Nenad Vujanović

Pirellijev plan, ali i promene koje namerava da preduzme jedna od najvećih reklamnih agencija na svetu, pokazuje da se uobičajeni radni dan od 9 ujutro do 5 popodne u pretrpanoj poslovnoj zgradi neće vratiti kada javnozdravstene vlasti u pojedinim državama daju "zeleno svetlo" za povratak radnika na posao.

Radnici te agencije vraćaće se postupno i na dobrovoljnoj bazi, izjavio je Rojtersu izvršni direktor Mark Read.

- Možemo reći sa sigurnošću da će u budućnosti više ljudi raditi od kuće, i mislim da možemo reći da ćemo i dalje imati kancelarije - kazao je Read. Gotovo svih 107.000 njihovih zaposlenih od sredine marta radi od kuće.

Takođe su uveli fleksibilno radno vreme, ogrnaičili su broj ljudi koji se istovremeno mogu koristiti liftom, a zaposleni donose ručak od kuće s obzirom na to da je kantina zatvorena.

korona

EPA

korona, Foto: EPA

Poznata kompanija za nekretnine u Kini je iznajmila poslovne prostore u kojima radi gotovo milion radnika. Kako bi pomogla klijentima koji pripremaju uvođenje pravila o razdaljini od dva metra među zaposlenima, pripremili su nekoliko rešenja. Uz prostore u određenim bojama, kompanija predlaže i instaliranje pregrada od pleksiglasa radi zaštite od aerosola koji se šire kijanjem i kašljanjem.

Tako je koronavirus na neki način opet vratio stari model kancelarijskih odeljaka. Iako je većina kompanija za sada nesklona većim ulaganjima u preuređenje kancelarijskih prostora jer veruje da će pandemija brzo proći, radikalno drugačije razmišljanje o kancelarijskom prostoru koji može osigurati određeni nivo zaštite u uslovima neke nove virusne pandemije već se pojavilo.

"Pandemijske kancelarije budućnosti" tako bi mogle da imaju fleksibilniji raspored prostorija s više područja za odmor, više ličnog prostora i sisteme ventilacije koji pročišćavaju vazduh i uklanjaju patogene, ističe Darren Comber, izvršni direktor britanske arhitektonske kompanije Scott Brownrigg.

Poslovne zgrade u budućnosti možda će morati da imaju prostranije liftove, a u unutrašnjem uređenju koristiće se boje i materijali koje je teško inficirati.