Direktor namešta posao bivšoj firmi?

Dragana Tomić | vesti 2016-03-15 22:12:19 2016-03-15 22:12:19

Projekat od javnog interesa, vredan 16 miliona dolara, o kojem je „Alo!“ juče pisao, neće biti realizovan jer izvođač radova „Štrabag“ bez ikakvog obrazloženja insistira na izmeni projektnog plana, odnosno materijala kojim će biti građen industrijski kolosek u TE „Kostolac“.

Oliver Bunić

Projekat za izgradnju koloseka koji će voditi od železničke stanice Stig do Termoelektrane „Kostolac B“ uradio je Saobraćajni insitut CIP, a nadležni u CIP-u su nam rekli da je projekat dobio sve potrebne saglasnosti od nadležnih državnih organa. Ipak, uprkos svemu tome, „Štrabag“ pokušava na sve moguće načine da za izgradnju koloseka umesto drvenih koristi betonske pragove.

Međutim, samo održavanje betonskih pragova je daleko skuplje, jer ukoliko pukne betonski prag, što nije retko, potrebna je dodatna mehanizacija da bi se zamenio. S obzirom na to da TE „Kostolac“ u ovom trenutku ne poseduje takvu vrstu mašina, bila bi potrebna nova, dodatna ulaganja za nabavku. S druge strane, drveni prag, s obzirom na to da je težak 90 kilograma, za razliku od betonskog, koji je težak 300 kilograma, mogu zameniti dva radnika.

Ipak, koncern „Štrabag“, nakon što je EPS u dopisu od 29. decembra 2015. obavestio da neće biti u mogućnosti da nabavi potrebnu količinu drvenih pragova do kraja 2016, bez ikakve saglasnosti naručioca traži ponudu od firme „Putevi Invest“ iz Užica za nabavku betonskih pragova. „Putevi Invest“ dostavljaju ponudu 13. januara 2016. godine.

Zanimljivo je da je firma „Putevi Invest“ iz Užica ćerka firme „Putevi Užice“, u kojoj je svojevremeno Dragan Ršumović, odgovorni izvođač radova, bio zaposlen. Kada smo pozvali gospodina Ršumovića da nam odgovori zbog čega toliko insistira na zameni drvenih pragova betonskim i da li to ima bilo kakve veze sa tim što je nekada bio zaposlen u „Putevima Užice“, odgovorio nam je da on nije medijska ličnost i da nema nameru da ulazi u „Parove“, tako da se ne oseća obaveznim da odgovori na naša pitanja.

Iako smo mu rekli da ga ne zovemo zbog kandidature za rijaliti, već zbog toga što koči projekat od javnog interesa vredan milijardu i 60 miliona dolara, koje će otplaćivati građani Srbije, Ršumović nam je spustio slušalicu. Tokom dana pokušali smo i da dobijemo Miroslava Vezmara, takođe zaposlenog u firmi „Štrabag“, koji je, prema našim informacijama, obustavio nabavku drvenih pragova, ali on nam se do zaključenja ovog broja nije javljao na telefon poznat redakciji.

Kolosek dug 21 kilometar, koji je deo prve faze kreditnog aranžmana između Srbije i Republike Kine, treba da obezbedi jeftiniji prevoz od krečane do elektrane, čime bi trebalo da se smanji i zagađenje životne sredine. Predviđeno je i da ima 26 pružnih prelaza i 13 skretnica, a predviđeno je da se njime preveze oko 2.000 tona različitog tereta.

Expand player
Pogledajte više