Dejan Ljevnaić
Privatna arhiva
Dejan Ljevnaić

Privatna arhiva

Dejan Ljevnaić, Foto: Privatna arhiva

Tako je uradio i zvanično najuspešniji menadžer u regionu Dejan Ljevnaić, direktor Olimpijskog centra Jahorina, o čijim se rezultatima i poslovnim uspesima u poslednje vreme dosta priča. Kažu da je najveća mudrost u biznisu prepoznati i iskoristiti priliku, upravo nam je to dokazao i Ljevnaić, koji je prepoznao priliku izvan svoje zemlje Srbije i za godinu dana napravio neverovatan podvig na planini Jahorini. Ova olimpijska lepotica je pod vođstvom Ljevnaića povratila stari ugled i sjaj i postala omiljena turistička destinacija u regionu, ali i šire. Da je ovaj podvig od izuzetnog značaja za celu BIH, govore i prestižne nagrade koje je direktor dobio krajem ove godine.

Dobili ste prestižne nagrade od Evropske nezavisne agencije u izboru naj menadžera i naj kompanija BiH, jugoistočne i srednje Evrope, „Dnevnih nezavisnih novina“ i „Avaza“. Šta za vas lično znače ove nagrade?

Velika mi je čast što sam od više komisija, međunarodnih i lokalnih, proglašen za naj menadžera i ličnost godine za 2018, a preduzeće kojim upravljam za privredni podvig godine. Uspeh i priznanja obično dolaze ljudima koji su previše zauzeti poslom da bi o uspehu i razmišljali, slično se i meni desilo. Radim ono što zaista volim i ceo život sam posvetio unapređenju skijanja u ovoj regiji. Iskustvo i znanje koje sam stekao radeći u Srbiji sam primenio na Jahorini i ovakvi rezultati su morali da se dese, tako da najveću zahvalnost dugujem predsedniku Republike Srbije Aleksandru Vučiću, koji mi je omogućio da započnem svoju karijeru, i sadašnjem članu Predsedništva BIH Miloradu Dodiku, koji mi je pružio priliku da stečeno znanje primenim na Jahorini. Najdraže mi je što su ove nagrade proizvod zajedničkog rada i zalaganja i na to sam veoma ponosan, ali me i obavezuju da još bolje i vrednije radim.

Jahorina je već dugo u stagnaciji, kako ste uspeli da za tako kratko vreme preokrenete situaciju i da od Jahorine stvorite rekordera u svim oblastima?

Jahorinu sam proučavao još dok sam radio kao direktor JP „Skijališta Srbije“, još tada sam video njen potencijal i bio sam siguran da uz prave poteze taj potencijal može da se i te kako iskoristi. I za to mi se ukazala šansa, okupio sam stručne ljude i napravio dobar tim usredsređen na realizaciju zajedničkih ciljeva. Cilj za ovu sezonu nam je bio da pozicioniramo Jahorinu na mesto koje zaslužuje, da dokažemo da uspeh i rezultati od prošle sezone nisu slučajnost i da smo od početka sistemski razmišljali i stvorili strategiju razvoja Jahorine za duži period. Tako da smo realizovali niz projekata i omogućili da ova zimska sezona za Jahorinu bude istorijska i sinonim za sigurnost u sneg, nove staze uz najbolji odnos cene i kvaliteta i bogat zabavni program.

Jahorina

Privatna arhiva

Jahorina, Foto: Privatna arhiva

Prvi u regionu smo otvorili zimsku sezonu 29. 11. 2018. godine, dok je 1. 12. 2018. bilo svečano otvaranje novog sistema za osnežavanje, koji daje Jahorini sigurnost da će uvek biti snega. Za prvih deset dana rada ski-centra, prihodi od prodaje ski-karata su uvećani za gotovo 100 odsto u odnosu na isti period prošle rekordne godine, tako da se nadamo još jednoj izvanrednoj skijaškoj sezoni punoj rekorda.

Sada kad ste zvanično najuspešniji menadžer u skijaškoj oblasti, vaša reč ima još veću težinu, kako vidite razvoj Jahorine i skijaškog sporta u globalu?

Skijaška industrija je specifična i, kao što znate, u svetu postoji trend smanjenja broja skijaša, a pogotovo dece skijaša. Svi se okreću internet tehnologijama na uštrb sporta i zdravog života. Razvoj Jahorine i skijanja uopšte vidim kroz udruživanje regionalnih ski-centara u zajednički jedinstven proizvod i kroz uvođenje obavezne skijaške nastave za decu po ugledu na Austriju. OC Jahorina je pod mojim vođstvom ostvarila saradnju sa JP „Skijališta Srbije“ i oformila jednu vrstu zajedničke karte. Isto je urađeno i sa slovenačkim ski-centrima, tako da budućnost vidim u produbljivanju ovakvog vida saradnje i poslovanja i u približavanju regionalnih ski-centara domaćim korisnicima i u zajedničkom nastupu sa partnerima na inostranim tržištima.