Vode nas amateri, izginućemo svi!

Ivana Žigić | vesti 2017-04-02 22:44:51 2017-04-02 22:44:51

Mašinovođe zaposlene u kompaniji „Srbija voz”, nastaloj izdvajanjem iz firme „Železnice Srbije”, tvrde da su uslovi za rad u toj kompaniji katastrofalni, da nemaju čak ni HTZ opremu, te da su lokomotive neispravne za saobraćaj, dok firmu vode nestručni kadrovi.

Milorad Milanković

Naime, deo mašinovođa iz firme „Srbija voz” tvrdi da su im ukupni uslovi rada užasni.

- Nemamo ni HTZ opremu, uniforme su pocepane, lokomotive neispravne za saobraćaj, vozovi za prevoz putnika stoje po prugama... Takođe, vozove sada voze ljudi koji nemaju ispit za mašinovođu, protivno Zakonu o bezbednosti i interoperabilnosti železnice, pa ugrožavaju ljudske živote. Što je najgore, na sve to, generalni direktor nas mašinovođe neće da primi i sasluša, već nam preti otkazima i poručuje nam da mogu bez nas - napominju ovi radnici.

- Primera radi, šef sekcije za vuču vozova Beograd, koji ima završenu višu školu i jednu godinu na Tehničkom fakultetu u Zrenjaninu, ne ispunjava osnovne uslove po važećoj sistematizaciji, kao i njegovi pomoćnici za ta radna mesta, a šef organizicione jedinice vuče vozova u Beogradu takođe ne ispunjava ni jedan uslov iz važeće sistematizacije za to radno mesto jer ima završenu višu školu komercijalnog smera, a potrebno je imati mašinski ili elektrotehnički fakultet. Takođe, i direktor sektora za održavanje voznih sredstava je čovek sa završenom višom školom, a po sistematizaciji se traži mašinski fakultet - navode mašinovođe.

„Mašinovođe lažu”

U firmi „Srbija voz” pak tvrde da nisu tačne tvrdnje mašinovođa, dok HTZ oprema treba da stigne u skladu s propisima. - Iskazi mašinovođa su indikativni i netačni, a posebno da generalni direktor „Srbija Voz” a. d. neće da priča sa zaposlenima. Ovim putem želimo da vas informišemo da se do danas niko od mašinovođa, ni usmenim ni pismenim putem, nije obratio kabinetu generalnog direktora po osnovu tih navoda - kažu u toj firmi za „Alo!”.

 

Oni tvrde i da je direktor sektora za vuču vozova u inostranstvu, te da „puni džepove deviznim dnevnicama” dok mašinovođe gladuju i vozovi stoje u celoj Srbiji.

- Taj Zoran Puzović, pomoćnik generalnog direktora za saobraćaj, vuču i održavanje voznih sredstava, pre nekoliko godina napravio je ozbiljan propust u radu kada je kao stručno lice otputovao u Rumuniju u fabriku u kojoj se remontovala dizalica pomoćnog voza iz Beograda i primio dizalicu sa remonta iako nije bila remontovana u skladu sa ugovorom, odnosno nije proverio sve sklopove i uređaje koji su bili predviđeni za remont. Tako je dizalica stigla u Beograd, a vitalni delovi nisu remontovani. Iako je remont plaćen više stotina hiljada evra, na kraju su pokušali da ga urade do kraja u radionici u Beogradu, ali nisu uspeli jer nisu imali potreban alat. Za to niko još nije odgovarao - tvrde mašinovođe i napominju da je u firmi više od 200 mašinovođa, od ukupno 400 mašinovođa, koliko radi u “Srbija vozu”, uzelo bolovanje.

Expand player
Pogledajte više