Poskupljenje
Tanjug
Poskupljenje, Foto: Tanjug

Takvih vozila u Srbiji ima više od 100.000. Međutim, prema nezvaničnim saznanjima, ozbiljno se razmatra izmena ovog pravilnika i da on važi samo za novo uvezena vozila, javlja televizija "Pink". 

Ovo praktično znači da svi vlasnici koji su poskidali katalizatore benzincima, ili pdf filtere dizelašima, ostaje na ulicama. 

U pslednje vreme u javnosti se često mogu čuti priče o tome da će nakon stupanja novih pravila za prolazak tehničkog pregleda više problema imati dizelaši zbog katalizatora, istina je ipak malo drugačija, jer trećina vozila dizelaša nema dpf i time ne ispunjava standard o štetnom emitovanju izduvnih gasova. 

- Dizel vozila predstavljaju najveći problem. među njima skoro 30 odsto uvezenih. Ona su ta koja od 5. jula neće moći da ispune standarde o izduvnim gasovima jer su im dpf filteri uklonjeni - rekao je Vladimir Atanacković, čovek koji se već duži niz godina bavi tehničkim pregledima. 

Izduvni gasovi nisu jedina novina u novom pravilniku o tehničkom pregledu. Od jula će mnogo oštrije proveravati i kočioni diskovi. 

- Tu će biti utvrđena ovalnost diskova. Ukoliko su diskovi u problemu, oni će morati da se menjaju. Negde očekivana cena za prosečno vozilo jednog seta diskova kreće od 5.000 dinara, pa naviše - rekao je jedan šef servisa. 

U ovom trenutku ne postoji tačan podatak o tome koliko vozila ne ispunjava ekološke standarde u Srbiji kada emisija izduvnih gasova u pitanju i oni će od 5. jula imati velikih problema da prođu tehnički pregled.

BONUS VIDEO:

Pročitajte još:

Komentari (1)

Tihi

18.02.2021 00:11

Ništa od toga neće biti.Toje veliki gubitak za državnu kasu.A narod nema para za novija vozila.