Teraju radnike da prodaju ljigave i bajate PILIĆE, ali tu nije kraj GROZOTAMA!

E. A. | vesti 2019-01-10 16:02:47 2019-01-10 16:02:47

U „Amanu” prodaju ljigave i bajate piliće, koji stoje nedeljama, a koje trgovci moraju da „prerade”, ispeku i prodaju kao svežu robu. Takođe, u tim prodavnicama plasira se mnoštvo proizvoda, posebno slatkiša, kojima je rok trajanja istekao čak i pre skoro pola godine.

D. Briza

U „Amanu” prodaju ljigave i bajate piliće, koji stoje nedeljama, a koje trgovci moraju da „prerade”, ispeku i prodaju kao svežu robu. Takođe, u tim prodavnicama plasira se mnoštvo proizvoda, posebno slatkiša, kojima je rok trajanja istekao čak i pre skoro pola godine. 

Pročitajte još:

 

- Radila sam tu petnaestak dana, kada su nam stigli paketi slatkiša kojima je istekao rok, nekima čak pre pet-šest meseci, a koje je trebalo plasirati u prodaju. Nisam mogla da verujem svojim očima, ali šta sam mogla nego da uradim kako šefovi traže. To, nažalost, nisu sav užas i strava kojih sam se tamo nagledala. Pilići, recimo, toliko dugo stoje u frižiderima da postanu skroz ljigavi. Mi ih onda zamrznemo na mesec dana, pa kada se odlede, stavljamo ih u sirće, nekoliko puta ih dobro usolimo, pa onda pečemo i prodajemo - priča ona i dodaje da se tako tretirano pile kupcima nudi dva dana, a tek tada se, ako ga niko ne kupi, baca.

„Aman”: Prekontrolisali smo radnje i radnike

Kada je reč o robi koja se prodaje u maloprodajnim objektima, jasnim procedurama je određeno kako se ophoditi prema toj robi, kao i uslovi nabavke, izlaganje robe, pakovanje, povraćaj i slično, navode iz „Amana”.

- U slučaju kršenja tih pravila, pojedinac koji bi to uradio bio bi sankcionisan prema kompanijskim procedurama. S tim u vezi, kao odgovorna kompanija, obavili smo vanrednu kontrolu u objektima i obaveštavamo vas da nisu zatečena kršenja pravila i procedura. Ipak, u budućnosti ćemo pojačati kontrolu još više, da neki pojedinac slučajno ne bi kršio procedure i pravila i time narušio ugledu cele kompanije.

- Razum se, u tom slučaju ide po džepu radnika, pile se meri i odbija nam se od plate - kaže ona i objašnjava da se upravo iz tog razloga nikad nije dogodilo da primi celu platu, jer se manjak odbija radnicima od zarade.

- Kako god da radiš, u „Amanu” te oštete. Kupci kradu sve odreda - čokolade, kafu, salame, a onda se manjak odbija zaposlenima, tako mi je inače mizerna plata bila manja za 2.000 do 3.000 dinara svaki mesec.
Naša sagovornica tvrdi da u marketima svi rade sve, a da roba stiže baš pred kraj radnog vremena, tako da zaposleni, umesto da odu kući, ostanu kako bi primili pristigle artikle.

- Robu namerno isporučuju pred kraj radnog vremena, pa ostaneš još tri sata da završiš i taj deo posla. A kada sam počela da radim, čitav mesec nisam imala slobodan dan, tek kasnije. Takođe se dešavalo da po dve-tri nedelje nemam slobodan dan, kao i moje kolege. Poslovođa je najviše maltretirao starije koleginice, žene od 50-55 godina, koje su zbog torture odlazile kući u suzama - završila je bivša radnica „Amana”.

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, smatra da je reč o kriminalnim radnjama, kao i da inspekcija treba da prekontroliše rad marketa „Aman”.

- Svaki komentar je suvišan, reč je o nezakonitim radnjama, a to je sfera kriminala. i to organizovanog kriminala, privrednog. Inspekcija, pre svega veterinarska, trebalo bi da uz pojačan nadzor proveri osnovanost navedenih tvrdnji, a zatim preduzme zakonom predviđene mere. To su za odgovorna lica krivične odgovornosti, a za organizaciju - privredni prestup koji ima elemente krivične odgovornosti. Radnici bi trebalo sami da prijave takve prekršaje, a da ih zakon zaštiti na način da oni ne snose posledice. Ljudi koji rade uglavnom ne smeju da pričaju o tim problemima, kako bi sačuvali posao, ali zato postoje nadležni organi koji treba da preduzmu potrebne mere - kaže on.

Činjenice

- U prodavnicama „Aman“ 2016. se prodavao mileram kojem je istekao rok upotrebe, a usledio je niz pritužbi potrošača na proizvode s isteklim rokom na rafovima, poput mariniranih šampinjona, mleka, čokoladnog mleka.

- Desert „mančmelou“ u „Amanu“ se prodavao na komad, iako se taj proizvod ne plasira na taj način. Zbog toga su kupci posumnjali da se radi o proizvodu s isteklim rokom trajanja.

- Trgovinski lanac „Aman“ prevario je Đurđa Pantića pustivši mu ček na realizaciju ranije nego što je dogovoreno.

- U tom trgovinskom lancu prošle godine se na akciji prodavala pena za brijanje od 200 mililitara sa još 100 mililitara gratis za gotovo 50 više od bočice istog proizvođača od 300 mililitara.

- Takođe, trgovac je mleveno meso potrošačima nudio kao rinfuznu robu, iako je tako nešto strogo zabranjeno Zakonom o bezbednosti hrane.

- Nedavno je „Aman” svojim kupcima na sumanutoj akciji ponudio novogodišnju jelku po ceni koja je čak dvaput viša od regularne.

 

 


 

Expand player
Pogledajte više