Taksi
Alo!/ Dejan Briza
Auto-sedište za bebe

Shutterstock

Auto-sedište za bebe, Foto: Shutterstock

Roditelji, bake, deke ili bilo ko drugi ko u svom automobilu mališane vozi bez auto-sedišta, osim što rizikuje da plati novčanu kaznu, decu izlaže velikoj opasnosti.

Međutim, ova zakonska obaveza da najmlađi tokom vožnje u automobilima moraju da budu u auto-sedištima, a koja je uvedena ne iz hira, već iz bezbednosnih razloga, ne važi i za taksiste, što je apsurd.

Pročitajte još:

 

Tako ispada da je, za razliku od vožnje u privatnom vozilu, vožnja u taksiju na takvom bezbednosnom nivou da se nikada ništa ne može dogoditi, pa je auto-sedište potpuno nepotrebno, što je, naravno, neviđena glupost.

„CarGo“: Imamo sedišta!

S druge strane, postoje i odgovorni prevoznici, koje, doduše, ministarka Zorana Mihailović na sve načine pokušava da ugasi, poput kompanije „CarGo“. U toj kompaniji navode da veliki broj vozila partnera vozača poseduje i sedišta za decu.

- Kada nam klijenti pišu ili nas zovu i kažu da im je potrebno sedište za decu, mi to obezbedimo i šaljemo vozilo sa sedištem za decu - kažu u kompaniji „CarGo“.

Međutim, taksistima niko ne brani da imaju auto-sedište kako bi mogli da izađu u susret onim roditeljima koji nemaju ni privatni automobil, ni auto-sedišta, a žele da im dete bude bezbedno tokom vožnje. Ali pošto ih zakon na to ne obavezuje, njima ne pada na pamet da izađu roditeljima u susret, pre svega jer im se, kako pojedini navode, tako nešto i ne isplati.

Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije, tvrdi za „Alo!“ da obim posla da se prevezu, kako kaže, tako mala deca za koju je obavezno sedište, nije veliki, odnosno, „toliko je retko da bi to predstavljalo samo zauzimanje prostora za putnike“.

- Zaista je retko da se prevoze tako mala deca. U 1.000 vožnji, prevoze se jedno malo dete - kaže Bjelić i navodi da svaki taksista koji hoće može nabaviti auto-sedište i dodaje da roditelji koji prevoze bebe imaju svoja sedišta koja su dobili uz kolica.

Milošević: Taksisti su deo sistema javnog prevoza

Jasmina Milošević, v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže za „Alo!“ da je taksi prevoz definisan kao deo sistema javnog prevoza u nekom gradu i da kao takav ne podleže zakonskoj obavezi da prevoznik mora da poseduje auto-sedište.

- Ukoliko sama taksi udruženja žele da poseduju izvestan broj vozila koja bi imala neko od dečijih sedišta, niko im neće zabraniti - navodi Miloševićeva i ističe da se kod nas tek svako treće dete prevozi pravilno.

Ipak, da nije sve bez nade i da ima minimalnih pomaka za roditelje sa malom decom, pokazali su u Novom Sadu. Naime, pokrenut je pilot-projekat Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, pa će od 15. decembra pojedini taksisti prvi početi da prevoze decu u bezbednim dečjim sedištima. Centar je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije poklonio 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje SOS.

- Novosađani će od 15. decembra imati mogućnost da pozovu SOS taksi, zatraže vozilo sa auto-sedištem i decu prevoze bezbedno. Pozivamo i ostala taksi udruženja da pokažu društvenu odgovornost i priključe se ovoj akciji - poručila je Marijana Jovanović, predstavnica tog centra.

Međutim, u Beogradu, ali i drugim gradovima u Srbiji, pitanje je da li će i kada to biti moguće. Građanima ostaje da se nadaju ili da taksista ima dete ili unuče, pa tako i auto-sedište, ili da ima takvu svest o bezbednosti dece u saobraćaju da je samoinicijativno nabavio sedište.

 

Komentari (2)

deki

29.11.2018 10:53

Bg taksisti su najveci olos u drustvu,prevaranti,krimosi,bitange...cast izuzecima!

pauk

29.11.2018 16:22

Imamo troje male dece, kako da ocekujemo od bilo kog prevoznika da ima tri sedista u autu... Bas mi je drago za ovaj CarGo da imaju tu opciju, a to nismo znali, sada cemo morati njih da zovemo...