Popust akcija sniženje kupovina obuća
Alo!/Dejan Briza
Popust akcija sniženje kupovina obuća

Alo!/Dejan Briza

Popust akcija sniženje kupovina obuća, Foto: Alo!/Dejan Briza

Kako se bliže praznici, tako su cene u izlozima sve niže. Vrtogalva sniženja koja idu do 90 odsto... Iza svih tih akcija se kriju trikovi i prevare. 

Jedna poznata robna marka na izlogu nudi artikle snižene od 30 do 50 odsto, a u radnji jedva da postoje četiri proizvoda koja su duplo snižena. Slično je i u jednoj prodavnici obuće. Iako vas brojkom od minus 50 odsto prosto mame da svratite, od skoro 30 proizvoda samo dva su duplo jeftinija. 

Navlakuša za kupce su i čiviluci na kojima, kao u jednoj prodavnici, stoji naznaka da su u pitanju artikli sniženi i do 50 odsto, ali samo određeni. Kada pak bacite pogled na etikete svakog od proizvoda, i te kako ćete se neprijatno iznenaditi, pogotovo kada shvatite da je džemper snižen svega četiri odsto!

Popusti na izlogu su čista navlakuša. Ako na izlogu stoji da je roba na popustu od 30 do 50 ili čak 70 odsto, a u prodavnici je samo 10 odsto artikala sniženo, reč je obmani koja se mora prijaviti tržišnoj inspekciji.

Poskupe 30 odsto, a onda ih stave na sniženje 50 odsto. To je prevara koja je zakonom strogo zabranjena. Takođe, ne sme da se desi da kupac uđe u radnju i da mu saopšte da su "sve rasprodali", a reklama za sniženje i dalje stoji - naglašava Nikolić. 

Po popustima se može videti kolika je marža nekog proizvoda. U svetu su to velika sniženja, a kod nas smešna. Naš zakon o zaštiti potrošača je 90 odsto prepisan od Nemaca i u njemu postoji član koji kaže da mora jasno da se istakne koja roba je na sniženju i koliko. Ako je na izlogu jedno, a u radnji drugo, to je posao za inspekciju i kazne.