novi autobusi, gsp,
Beoinfo,
novi autobusi, gsp,

Beoinfo,

Foto: Beoinfo,

Vesić je u intervjuu za Studio B rekao da Grad Beograd uredno ispunjava obaveze prema svim prevoznicima, gradskom i privatnim, koji rade u sistemu javnog prevoza.

- Privatni prevoznici lepo zarađuju radeći s gradom, što pokazuje njihovo interesovanje za linije koje su se dodeljivale na tenderima. Poslednjih godina su se, figurativno, ''tukli'' za te linije. Pošto mi ispunjavamo svoje obaveze prema njima ''u dan'', u narednom periodu proveravaćemo kako oni ispunjavaju obaveze prema građanima koji ih uredno plaćaju - rekao je Vesić.

Kako je dodao, biće kontrolisano da li radi grejanje u privatnim autobusima, da li naplaćuju karte, da li vozači imaju uniforme... Vesić je podsetio i da je grad kupio prošle godine 244 autobusa i da kupuje još 100 novih autobusa.

- Očekujemo i da privatnici ulože u nove autobuse, jer neki od njih voze evropske ''krševe'' - primetio je Vesić.

On je napomenuo da će posebna pažnja biti posvećena pravima zaposlenih kod privatnih prevoznika, posebno vozača. Kako kaže, grad je mnogo uradio na poboljšanju materijalnog stanja zaposlenih u GSP-u.

novi autobusi, gsp,

Beoinfo,

Foto: Beoinfo,

- Sa isplatom januarske zarade, 10. februara, plata vozača u GSP-u biće oko 70.000 dinara. Svi zaposleni dobijaju jednom godišnje solidarnu pomoć u iznosu od 41.800 dinara, a od ove godine i regres od 33.000 dinara godišnje. Prošlog meseca smo imali vozače koji su, radeći više od drugih, zaradili više od 800 evra - rekao je Vesić.

Primera radi, naveo je da je 2013. godine prosečna plata vozača u GSP bila oko 48.000 dinara.

- Zato nama trenutno u GSP nedostaje oko 30 vozača, od skoro 2.900 koliko ih ima, a pre tri godine je nedostajalo oko 300 - dodao je Vesić.

Prema njegovim rečima, vozači koji voze kod privatnih prevoznika nemaju ista prava. Preneo je da su mu se nedavno požalili vozači koji rade kod privatnika i koji traže da im grad Beograd pomogne.

Oni se, kaže, žale da polovinu plate primaju preko računa, a ostatak "na ruke”, bez plaćenih poreza i doprinosa, da rade od devet do 14 sati dnevno, da imaju pravo na jedan slobodan dan nedeljeno, da rade skoro bez godišnjih odmora, da im se ne isplaćuje topli obrok i regres koji imaju vozači GSP…

novi autobusi, gsp,

Beoinfo,

Foto: Beoinfo,

Vesić je poručio da je takvo ponašanje prema zaposlenima u privatnim kompanijama koje imaju ugovor s gradom nedopustivo i da će to preneti republičkoj inspekciji rada, kako bi ona reagovala.

On je rekao da ne želi da dopusti privatnicima da se vozači koji svakodnevno prevoze desetine hiljada građana izrabljuju i da im uskraćuju prava koja imaju po zakonu.

Kako je naveo, Srbija, čiji je predsednik Aleksandar Vučić, pravno je uređena zemlja u kojoj zaposleni imaju zaštitu koju im daje zakon.

- Vlasnici privatnih prevoznika to moraju da poštuju i Grad neće da dopusti da ih mi plaćamo, a da oni izrabljuju svoje zaposlene - rekao je Vesić.