Prodavnica, plaćanje
Tanjug/ Sava Radovanović
sladoled

Alo!

sladoled, Foto: Alo!

Ledeno osveženje iz korneta ili kutijice ovih dana bi moglo bi da vam presedne jer su trgovci pokrenuli akciju prodaje sladoleda iz starih zaliha. Reč je o sladoledima kojima je rok istekao pre nekoliko meseci, a budući da je usled pandemije korona virusa sanitarna inspekcija smanjila obim kontrole, trgovci su se opustili, pa prodaja buđavih poslastica cveta.

Kako „Alo!“ saznaje, pohlepni trgovci računaju na manjak pažnje potrošača usled krize u vezi sa koronom, zbog čega maksimalno koriste priliku za lov u mutnom, a kako stručnjaci upozoravaju, građani bi pri kupovini sladoleda i mlečnih proizvoda naročito morali da otvore četvore oči.

Jedan od onih koji su naseli na akciju sniženja sladoleda je i Beograđanin Stefan I., koji za „Alo!“ navodi da mu je odmah nakon prvog zalogaja bilo jasno da je pazario buđavu „nirvanu“.

akcija

Alo!

akcija, Foto: Alo!

- Stalni sam kupac u marketu na Cvetnom trgu, pa me je vrlo obradovala njihova akcija prodaje sladoleda upola cene. Odmah sam kupio moj omiljeni, međutim, čim sam ga probao, osetio sam jaku gorčinu, zbog čega sam ga istog momenta ispljunuo! Kada sam okrenuo kutijicu, imao sam šta da vidim! Rok mu je istekao još u januaru - objašnjava Stefan.

Svesno ugrožavaju zdravlje potrošača

Nutricionistkinja Branka Mirković za „Alo!“ navodi da bi građani i pri kupovini na ulici trebalo da od prodavca zahtevaju da ih upozna sa rokom trajanja sladoleda.

- Ovde je reč o svesnom ugrožavanju zdravlja potrošača, jer bakterije koje se zadržavaju na njemu mogu izazvati trovanje ako pojedete sladoled kojem je istekao rok. Očigledno je da se sada utrpavaju proizvodi čija je prodaja proteklih meseci bila smanjena - kažeMirkovićeva.

 

Međutim, kako ističe naš sagovornik, nakon što se besan vratio u market kako bi ukazao na veliki propust, usledio je hladan tuš.

- Prodavačice su mi rekle da nema razloga za paniku jer će mi pronaći sladoled kojem nije istekao rok. Počele su da čeprkaju po kutijama, međutim, svim sladoledima u frižideru rok je istekao pre više meseci. Potom su mi se izvinile i vratile mi 300 dinara, koliko je koštao sladoled. Malo je reći da sam šokiran - kaže Stefan.

Da Stefanov slučaj nije izuzetak, za „Alo!“ uverava Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača. Prema njegovim rečima, sladoled je samo jedan od proizvoda koji poslednjih meseci nisu bili pod odgovarajućom kontrolom.

- Inspekcija je proteklih meseci radila smanjenim kapacitetom, zbog čega su neki trgovci svesno kršili zakon. Osim mlečnih proizvoda i hladnih poslastica, naročito treba obratiti pažnju i na suhomesnate proizvode. Pitanje je i kakvo je stanje po restoranima, u kojima je iz perioda pre epidemije ostalo mnogo namirnica, a koje se sada verovatno služe - kaže Papović. "Alo!" je juče kontaktirao sa proizvođačem sladoleda koji se prodaju sa istekom roka "Nestle", ali do zaključenja ovog broja oni nisu odgovarali na naše pozive, kao ni na mejl koji smo im poslali.

Trgovci: To je samo nepažnja!

„Alo!“ je juče kontaktirao sa zaposlenima u jednom od marketa u kojima se prodaju sladoledi čiji je rok trajanja istekao, a radnica nas je uverila da će propust biti ispravljen.

- Došlo je do nepažnje, nismo proverili rok trajanja! Izvinjavamo se svim potrošačima, sklonićemo čitav frižider sa pokvarenim sladoledima - kazala je radnica.