Istočni krak Koridora 10
Alo!
Istočni krak Koridora 10

Alo!

Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Puštanje u saobraćaj poslednje deonice omogućiće da se ubuduće od Beograda do graničnog prelaza Gradina stiže najviše za tri sata, što je za pola sata kraće nego sada.

Istočni krak Koridora 10

Alo!

Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Aleksandar Senić, direktor sektora za izgradnju u „Koridorima Srbije“, kaže za „Alo!“ da je sve završeno još u sredu po podne.

Najsavremenija oprema u tunelu Bancarevo

Direktor sektora za izgradnju u „Koridorima Srbije“ navodi da je tunel Bancarevo opremljen najsavremenijom opremom poput tunela u Grdeličkoj klisuri. Ima 13 bezbednosno-sigurnosnih sistema povezanih na tehničko-operativni centar Bancarevo, koji se nalazi neposredno iza tunela.

- Ispoštovali smo rok za završetak radova, koji je bio do kraja oktobra. Radilo se intenzivno poslednjih dana, u dve i tri smene, da bi se posao priveo kraju. Svi veći radovi bili su završeni još 27. oktobra, a potom se tri dana radilo na obeležavanju trase i zaštitne ograde, kao i na testiranju opreme u tunelu Bancarevo i u galeriji na kosini C6. Sve smo kompletirali 30. oktobra po podne. Mi smo spremni, a nadležni kad kažu, tada ćemo deonicu pustiti u saobraćaj - kaže Senić.

On navodi da je posle Grdeličke klisure na južnom kraku, poddeonica Bancarevo - Crvena Reka na istočnom kraku najteža deonica na Koridoru 10. Najviše muke, navodi, zadala su klizišta.

- Mi smo 95 odsto projekta za tu poslednju poddeonicu morali da promenimo usled nastanka klizišta. Od 27 kosina, koliko smo ukupno imali na toj trasi, samo jedna nije pretrpela izmenu projekta - pojašnjava Senić.

Istočni krak Koridora 10

Alo!

Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Istočni krak Koridora 10 ide od Niša preko Bele Palanke i Pirota sve do graničnog prelaza Gradina sa Bugarskom. Radi se o ukupno 86,9 kilometara. Od toga u saobraćaj jedino nije puštena deonica Prosek - Crvena Reka, duga 22,5 kilometara. Puštanjem u saobraćaj i te deonice biće kompletiran istočni krak, a time i ceo Koridor 10 kroz Srbiju. To znači da će se od Mađarske do Bugarske auto-putem kroz Srbiju stizati za četiri i po sata.

PROČITAJTE JOŠ:

- Istočni krak Koridora 10 značajan je za našu zemlju jer je spaja s Bugarskom, a to je i najbrža ruta ka Turskoj i Bliskom istoku, pa je Srbiji, kao tranzitnoj zemlji, od velike važnosti da ima kompletiran koridor. Inače, osim zbog uštede vremena, otvaranje poslednje deonice na istočnom kraku veoma je značajno i za bezbednost saobraćaja jer će vozači imati alternativu za Sićevačku klisuru, jednu od crnih tačaka na putevima Srbije - ističe naš sagovornik.

Kada bude puštena deonica Prosek - Crvena Reka na istočnom kraku, od prestonice do prelaza Gradina vozači će celom trasom voziti auto-putem, pa će se umesto za tri i po sata stizati za najviše tri sata.

Od Niša do Bugarske sada je potrebno 75 minuta vožnje, a kada se završi istočni krak Koridora 10, stizaće za samo 45 minuta. Pre bilo kakve izgradnje deonica na istočnom kraku Koridora 10, od Niša do prelaza Gradina putovalo se dva i po sata.

Istočni krak Koridora 10 u brojkama

86,9 km ukupna je dužina istočnog kraka Koridora 10 od Niša do graničnog prelaza Gradina kod Dimitrovgrada

22,5 km duga je deonica Prosek - Crvena Reka, koja još nije puštena u saobraćaj

485 miliona evra procena je vrednosti svih radova na istočnom kraku

87 mostova nalazi se na deonici od Niša do graničnog prelaza Gradina

5 petlji i isto toliko tunela nalazi se na istočnom kraku

800 metara dug je tunel Bancarevo

780 hiljada tona asfalta ugrađeno je u istočni krak

12,5 miliona kubika materijala je iskopano

9,5 miliona kubika materijala ugrađeno u nasipe

 

BONUS VIDEO: Boba Živojinović dužan Palmi