Biro NZS red čekanje
Alo!/Vladimir Marković
Biro NZS red čekanje

Alo!/Vladimir Marković

Red, čekanje, Foto: Alo!/Vladimir Marković

Naime, preduzeće je uplatilo novac pre Nove godine na račun, ali je u ruke čoveka plata došla tek nakon 14 dana.

Pročitajte još:

- Ubacio sam karticu, mašina je radila kao da broji pare i stala. Bankomat mi je, na sreću, karticu vratio, jer da nije onda bih još i na nju morao da čekam ko zna koliko. Logično bi bilo da banka klijentu pare sa računa skine tek kada ih isplati, a ne tek kada on zatraži isplatu. Softver banke napravljen je na štetu klijenata. To se vidi po tome što nalog za plaćanje nije povezan s informacijom da li u bankomatu ima para - kaže čitalac koji je po zanimanju kompjuterski programer što se i vidi iz njegove ilustracije pomenutog slučaja.

Dodatno, njega ne zadovoljava ni to što je na platu morao da čeka petnaest dana, ni objašnjenje da je to u skladu sa propisima.

Preporučujemo i ovo:

U Narodnoj banci Srbije (NBS) objašnjavaju da, ako je korisnik upotrebom platnog instrumenta, odnosno platne kartice, pravilno autorizovao transakciju u određenom iznosu i njegov račun bude zadužen za taj iznos, ali bankomat ne isplati novac (uopšte ili isplati u manjem iznosu), korisnik treba najpre da podnese prigovor banci čiji je bankomat, bez obzira da li je ta banka i izdala platnu karticu.

Bankomat

Shutterstock

Bankomat, Foto: Shutterstock

Budući da u toj situaciji korisnik zapravo ukazuje da se radi o neizvršenoj ili nepravilno izvršenoj transakciji banka je dužna da odmah, odnosno u što kraćem roku, proveri navode korisnika, odnosno da utvrdi da li je na njeno izvršenje uticao bilo kakav tehnički kvar ili drugi nedostatak, i da, ako utvrdi određene nepravilnosti, odmah korisniku obezbedi povraćaj iznosa na njegov račun ili isplati gotovinu.