Tri agencije izgubile licencu, a vodi se postupak protiv još tri
Dušan Milenković
Tri agencije izgubile licencu, a vodi se postupak protiv još tri
Tri agencije izgubile licencu, a vodi se postupak protiv još tri, Foto: Dušan Milenković


U julu ove godine podneto je manje prijava nego u istom mesecu prošle godine, kada su stigle 84 prijave.

 

Kao i predhodnih godina u najvećem broju prijava nezadovoljni građani ukazuju da je nivo komfora manji nego što je ugovoren, zatim, na kategoriju smeštaja, ali i na nedostatak programom utvrđenih sadržaja, kao i veću udaljenost od plaže, kazali su u Sektoru turističke inspekcije.


Korisnici aranžmana uglavnom su se žalili jer u smeštaju nije bilo klime, mini-bara, ili na opremu sobe neodgovarajućeg standarada, na nedostatak bazena, igrališta za decu, da plaža nije peščana, da su vodiči nestručni i neljubazni, zbog loše higijene, buke ili oskudnog jelovnika.


Deo prijava podnet je i zbog nepotpunih ili nepreciznih opštih uslova putovanja i programa putovanja, a odnose se na slučajeve kada putnik odustane od puta zbog bolesti ili agencija otkaže aranžman.


- U 37 slučajeva inspektori su pomogli u postizanju dogovora između agencije i putnika, pa je putnicima na ime neizvršenih ili delimično izvršenih usluga iz programa putovanja vraćeno oko dva miliona dinara - rekli su Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Kako su naveli, u kontrolama gde je utvrđeno da je prijava putnika opravdana, a dogovor nije postignut, inspektori su protiv agencija preduzimali zakonom propisane mere.


Ove godine oduzete su tri licence za organizovanje turističkih putovanja, zbog toga što su turističke agencije otkazale putovanja, a putnicima nisu vratile novac u zakonom propisanom roku od 15 dana, a u toku je postupak za oduzimanje još tri licence.