Deca, učenje od kuće
privatna arhiva
Deca, učenje od kuće

privatna arhiva

Deca, učenje od kuće, Foto: privatna arhiva

Nastavnici i stariji osnovci još se uhodavaju u sistem školovanja na daljinu, iako su iza njih svega dva dana takve nastave već je jasno da poteškoća ima, naročito u porodicama s više dece školskog uzrasta.

Svesni da epidemiološka situacija diktira svakodnevicu i nemoćni pred činjenicom da im se dom pretvorio u obrazovno-poslovni prostor u kome školarci svakodnevno prate nastavu s ekrana dok mama i tata rade od kuće, mnogi roditelji ljutito primećuju da bi bolje bilo da su umesto novih udžbenika za ovu školsku godinu đacima priuštili nov računar, tablet, telefon ili jači internet kako bi imali elementarne uslove za neizbežan rad na daljinu.

Anketa:

Da li vaše dete uči od kuće?

 

Osnovci već pišu razrednim starešinama da im nedostaju đačke klupe – naročito petaci. Njima je ova školska godina, čini se, najteža. Prošlu su završili prerano izmešteni iz učiteljskog krila. Tek sada, u virtuelnoj učionici, upoznaće i one odeljenske drugare koje nisu videli od početka školske godine zbog kombinovanog modela nastave po kome je naizmenično iz dana u dan jedna grupa učenika istog odeljenja dolazila u školu, a druga učila kod kuće. Ali, doskorašnje delimično učenje na daljinu bilo je prilika da se u đačkim krugovima nastavnici razdvoje – na one koji u onlajn učionicu postavljaju predavanja koja su snimili i dodatne multimedijalne sadržaje i one koji šturo napišu naslov lekcije iz udžbenika i taksativno navedu zahteve ili zadatke koje treba uraditi do sledećeg časa u klupama.

učenici

Shutterstock

Učenici, Foto: Shutterstock

Težnja je da se nastava potpuno onlajn, gde god je moguće, realizuje pomoću informaciono-komunikacionih tehnologija po utvrđenom rasporedu, onako kako bi se, da je stanje redovno, održavala u osmoletkama. Prijavljivanjem u virtuelnoj učionici nastavnik stiže na čas koji na ekranima digitalnih uređaja prate učenici jednog odeljenja. Njihova aktivnost se revnosno beleži, kao i izostanci. U nastavi onlajn časovi uglavnom traju 45 minuta, a između su petominutne pauze. Za direktore i stručne saradnike vrata virtuelne nastave su uvek otvorena. Njihova je obaveza da nadziru obrazovanje na daljinu i pruže podršku đacima i prosvetnim radnicima u atipičnim uslovima za učenje i rad.

– Imamo platformu za učenje na daljinu, svi đaci i nastavnici imaju mejlove i pristup onlajn učionicama, pa prema uputstvu održavamo časove u realnom vremenu. Neko drži nastavu uživo gde svi učestvuju, prate, razgovaraju, a neko se dopisuje sa đacima. Čas traje 45 minuta, jer sigurno se izgubi petnaestak dok se svi pridruže. Ovo je nedelja uhodavanja i monitoringa. Pravimo procenu koliko učenika može da prati onlajn nastavu u realnom vremenu zbog uslova u kojima žive i resursa koji su im potrebni. Već imamo problem gde ima dvoje-troje dece školskog uzrasta u kući, a jedan računar i telefon, pa se naizmenično priključuju – ukazuje u razgovoru Danijela Raletić, direktorka OŠ "20. oktobar" u Kragujevcu.

Đaci, škola, korona

Alo.rs/M.Š.

Đaci, škola, korona, Foto: Alo.rs/M.Š.

Plan je, kaže, da deci koja ne mogu da prisustvuju onlajn času u realnom vremenu nastavnici šalju snimljene materijale. Prosvetni radnici, takođe, u okviru svojih porodica treba da vide imaju li mogućnosti da neometano rade.

– I oni imaju decu školskog uzrasta kojima su potrebni digitalni uređaji da prate nastavu, a niko im nije dao službeni internet i laptop. Videćemo da sledeće nedelje nastava počinje od 14 sati. U svakoj učionici imamo internet i laptop. Nastavnici će, ukoliko kod kuće nemaju potrebne uslove i resurse, moći da dolaze u školu na posao po svim merama zaštite. Biće sami u učionici, ali imaće sve što im je potrebno za rad onlajn sa đacima u realnom vremenu – ima rešenje Raletićeva.

Ona uverava da će se za učenike i zaposlene OŠ "20. oktobar" sigurno naći način da prevaziđu potencijalne poteškoće u radu na daljinu, ali i naglašava da treba imati u vidu da su uslovi u ovoj osmoletki odlični, što ne važi za sve škole u Srbiji.

– Imamo izdvojena odeljenja u selima Rogojevac, Dobrača i Kamenica blizu Kragujevca. Tu uče deca od prvog do četvrtog razreda, ali nije isključeno da će i oni preći na onlajn nastavu ukoliko epidemiološka situacija ne bude bolja. Najteže nam je u Kamenici, gde nemaju signal za mobilnu telefoniju, hvataju ga kod neke štale. Nama je u svari najveća muka da sva deca imaju jednake uslove za obrazovanje, održati taj princip u ovom trenutku je najteže – zaključuje Raletićeva.

Pročitajte još: