Prodavnica
Alo!/Dejan Briza
Prodavnica

Alo!/Dejan Briza

Prodavnica, Foto: Alo!/Dejan Briza

I sami kupci su svesni toga, jer odavno, na primer, čokolada od sto grama to više nije. Takođe, primera radi, iako smo donedavno bili navikli da kupujemo kesicu čipsa od 50 grama, sada je taj proizvod kod nekih proizvođača težak svega 30 grama.

"Iako na poleđini piše tačna gramaža proizvoda, ono što zavara kupca je vizuelno isto pakovanje, ali i cena koja ne naslućuje da je manje proizvoda", ističu iz udruženja.

Proizvođači manju gramažu određenih proizvoda pravdaju i time što je smanjen broj članova u porodicama, a najveća obmana je to što su proizvodi kojima je smanjena gramaža ostali i dalje u istom pakovanju i tek kada kupac okrene poleđinu proizvoda, onda vidi da ima manje grama nego ranije.

Problem je što na ovaj način proizvođači ne krše zakon, jer su na poleđini naznačili gramažu proizvoda, pišu Nezavisne.

Većina kupaca uglavnom pazari po navici određeni brend, ali se u najvećem broju slučajeva ne informiše koje je zapravo gramaže proizvod. Maja S. ističe da uglavnom ne obraća pažnju kada je gramaža u pitanju dok ne otvori proizvod da ga pojede.

"Kupila sam bombone koje su ranije imale 100 grama pa sam se iznenadila kad sam videla da su teške samo 80 grama. Ili, recimo, u velikoj kesici bude samo nekoliko komada čipsa", kazala je ona.

Neki od proizvoda sa smanjenom gramažom:

Čokolade 70, 80, 90 g
Kikiriki 27, 85 g
Čaj 28, 36 g
Bombone 80 g
Štapići 45 g
Čips 30 i 90 g
Šećer 900 g