ISTOČNI KRAK BIĆE GOTOV 30. OKTOBRA Na kraku Koridora 10 koji će Srbiju spojiti sa Bugarskom radi se punom parom

Na istočnom kraku Koridora 10, koji će Srbiju spojiti s Bugarskom, radi se punom parom kako bi poslednja deonica tog dela auto-puta uskoro bila puštena u saobraćaj.

Istočni krak Koridora 10
Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

U toku su završni radovi u galeriji, privode se kraju asfalterski radovi, a sve će biti kompletirano za manje od dve nedelje. To će omogućiti da se od Beograda do graničnog prelaza Gradina stiže najviše za tri sata, što je pola sata kraće nego sada. Nišlije će do Bugarske stizati za samo 45 minuta.

Istočni krak Koridora 10
Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Osim zbog uštede vremena, otvaranje ove deonice veoma je značajno i za bezbednost saobraćaja jer će vozači imati alternativu za Sićevačku klisuru, jednu od crnih tačaka na putevima Srbije.

Tunel Bancarevo s najsavremenijom opremom

Aleksandar Senić navodi da će tunel Bancarevo biti opremljen najsavremenijom opremom poput tunela u Grdeličkoj klisuri.

- Imaće 13 bezbednosno-sigurnosnih sistema koji će biti povezani na tehničko-operativni centar Bancarevo, koji će se nalaziti neposredno iza tunela - ističe Senić.

Istočni krak Koridora 10 ići će od Niša preko Bele Palanke i Pirota sve do graničnog prelaza Gradina sa Bugarskom. Radi se o ukupno 86,9 kilometara. Od toga u saobraćaj jedino nije puštena deonica Prosek - Crvena Reka, duga 22,5 kilometara. Puštanjem u saobraćaj i te deonice biće kompletiran istočni krak, a time i ceo Koridor 10 kroz Srbiju.

Aleksandar Senić, direktor Sektora za izgradnju u „Koridorima Srbije“, u razgovoru za „Alo!“ precizira da će sve biti gotovo 30. oktobra.

 

Aleksandar Senić
Aleksandar Senić, Foto: Alo

- U obavezi smo da radove završimo do kraja oktobra, tako da će taj rok biti ispoštovan. Inače, istočni krak Koridora 10 veoma je važan za Srbiju jer je spaja sa Bugarskom. To je i najbrža ruta ka Turskoj i ka Bliskom istoku, a Srbiji, koja je tranzitna zemlja, veoma je važno da što pre ima završen koridor - navodi on.

Istočni krak Koridora 10
Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Senić ističe da su odavno završeni radovi na poddeonici Prosek- Bancarevo u dužini od 9,4 kilometara, kao i tunel Bancarevo dug 800 metara, a da se sada radi na levom poluprofilu od 12,3 kilometra na poddeonici Bancarevo - Crvena Reka.

Klizišta zadala najviše glavobolje

Direktor sektora za izgradnju u „Koridorima Srbije“ ističe da su na poslednjoj deonici istočnog kraka Koridora 10 najviše muke zadala klizišta.

- Najteže od svega je što smo 95 odsto projekta za deonicu Bancarevo - Crvena Reka morali da promenimo usled nastanka malih, lokalnih klizišta. Od 27 kosina, koliko smo ukupno imali na toj deonici, samo jedna nije pretrpela izmenu projekta - pojašnjava Senić.

- U toku su završni radovi u galeriji na kosini C6. Ovih dana uveliko se rade i poslednji asfalterski radovi na otvorenom delu trase i oni će biti gotovi do četvrtka, dok će asfalterski radovi u galeriji biti završeni do kraja sledeće nedelje. Paralelno sa izradom kolovozne konstrukcije završava se i elektromašinsko opremanje tunela Bancarevo i galerije. Svi radovi na toj deonici suštinski će biti završeni do 27. oktobra. Posle toga imamo tri dana za testiranje opreme, ali i horizontalno obeležavanje trase i zaštitne ograde. Svi nosači za zidove za zaštitu od buke već su postavljeni i sada je u toku stavljanje panela u bojama srpske zastave - napominje Senić.

Istočni krak Koridora 10
Istočni krak Koridora 10, Foto: Alo!

Kada bude puštena deonica Prosek - Crvena Reka na istočnom kraku, od prestonice do prelaza Gradina vozači će celom trasom voziti auto-putem, pa će se, umesto za tri i po sata, stizati za najviše tri sata.

Od Niša do Bugarske sada je potrebno sat i 15 minuta vožnje, a potpunim završetkom istočnog kraka Koridora 10 stizaće se za samo 45 minuta. Pre bilo kakve izgradnje deonica na istočnom kraku Koridora 10 od Niša do prelaza Gradina putovalo se dva i po sata.

Istočni krak Koridora 10 u brojkama

86,9 km je ukupna dužina istočnog kraka Koridora 10 od Niša do graničnog prelaza Gradina kod Dimitrovgrada

22,5 km je deonica Prosek - Crvena Reka, koja još nije puštena u saobraćaj jer su radovi na jednoj od poddeonica u toku

485 miliona evra procena je vrednosti svih radova na istočnom kraku

87 mostova nalazi se na deonici od Niša do graničnog prelaza Gradina

5 petlji i isto toliko tunela nalazi se na istočnom kraku

800 metara dug je tunel Bancarevo

 Bonus video

VUČIĆ ZA ALO RS! Odlazim sa čela stranke!

 

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi