Na času likovnog osmakinja nacrtala obešenu devojku!
Strahovit prizor obešene devojke koja visi sa drveta naslikala je na času likovnog devojčica osmog razreda Osnovne škole „Stevan Aleksić” iz mesta Jaša Tomić. Rad je bio izložen u holu te škole u toku školske likovne nedelje.
Iz privatnog albuma
Devojčica je naslikala jeziv prizor u prirodi, gde sa grane drveta visi obešena ženska osoba, kraj koje se nalazi slomljeno srce. Kontrast smrti je zaljubljeni par, koji sedi kraj drveta i uživa u ljubavi. Strašnom prizoru doprinosti i činjenica da ljudima na crtežu nisu naslikana lica.
Direktor škole Ljupče Trpčevski je za „Alo!” rekao da je sa devojčicom obavljen razgovor i da je ona „dobro”.
- Obavili smo razgovor sa devojčicom u prisustvu njenih roditelja pedagog, psiholog i ja lično. Devojčica je napisala izjavu da ona lično nije doživela nikakav strašan događaj, već je navela da je o njemu čitala u knjizi. Pošto je nastavnik tražio da to bude neki nesvakidašnji događaj, ona se toga setila, i to je ilustrovala. Lično sam je pitao i insistirao sam da mi kaže koje je to delo koje ju je navelo na ovakav rad, a dete mi je reklo: „Direktore, ja ne mogu da se setim kako se zove knjiga. Ja sam je u Zrenjaninu, u biblioteci uzela i pročitala na brzinu.“ Poverovao sam joj, jer znam da ona čita mnogo knjiga za svoj uzrast, koje prevazilaze interesovanje prosečnog osmaka. Ona čita dela koja su za srednju školu i verujem da se radi o nekoj tragediji koja ju je šokirala. Takođe, dete je iz normalne i zdrave porodice, nema privatnih problema i jak je vrlodobraš. Ona je prosto izabrala morbidan detalj gde se vide smrt i ljubav, a inspiracija deteta je pročitana knjiga. Devojčica nije ništa slično doživela, niti je prisustvovala takvom prizoru - kaže direktor.
Postavka je juče skinuta, a zamenili su je novi radovi.
Zadata tema
Nastavnik likovnog je zadao temu „Komponovanje veličine u prostoru”, kojom je hteo da mališani prikažu neki uznemirujući događaj koji ih je potresao i da to učine kontrastima u veličinama, bojama i oblicima. Direktor objašnjava da deca pretežno po svojoj imaginaciji obrađuju teme koje su ili videla na televiziji, ili o kojima su pročitala u knjizi. Nastavnik stoji iza svog postupka.