Mnogi naši građani ovo ne znaju i pri kupovini prave veliku grešku! Posle nema nazad!

Alo!/ Masanori Jošida
Jedna naša građanka podelila je neprijatno iskustvo koje joj se nedavno dogodilo:
Kupila sam odeću za poklon i u radnji su mi rekli da uz račun mogu da vratim ukoliko nešto ne bude odgovaralo. Međutim, kada sam vratila jer veličina nije bila odgovarajuća, nisu hteli da prihvate reklamaciju. Zašto se ovakve situacije dešavaju ako imamo Zakon o zaštiti potrošača? Kako je moguće da trgovci konstantno pokazuju toliku samovolju, a potrošači nezaštićenost, ako već imamo propis koji nas štiti.
ODGOVOR:
Ukoliko ste kupili bilo koji proizvod i shvatili da vam se ne dopada (na primer odeću za poklon za koju se ispostavilo da veličina nije odgovarajuća, ugaonu garnituru za koju ste nakon isporuke shvatili da je prevelika za vašu dnevnu sobu itd.). U svim ovim situacijama roba nema nikakav objektivni nedostatak, pa vas, stoga, zakon ni ne štiti. Šta to znači?
Znači da prodavac nije dužan da vam robu zameni ili vrati novac samo zato što ste se predomislili, odnosno pogrešili u proceni. Ovo, naravno, ne znači da se ne možete ljubazno obratiti prodavcu s molbom da vam robu zameni za drugu ili vrati novac.
Odgovara Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Komentari (1)
Vladimir
23.11.2019 10:32
U Rusiji zakon kaze da u roku od dve nedelje imate pravo da vratite robu i niste u obavezi da prodavcu navedete razlog. Svi prodavci su u obavezi da vam to kažu prilikom kupovine robe i to je napisano na računu ili garanciji.