Zaštitna folija za mobilni telefon
Shutterstock
Zaštitna folija za mobilni telefon

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Kupila sam telefon preko operatera, i to prilikom potpisivanja novog dvogodišnjeg ugovora. Međutim, za nekoliko meseci, koliko je kod mene, kvario se dva puta i bio je isto toliko puta na servisu. Posle poslednje popravke opet nisam zadovoljna i imam probleme s ovim uređajem. Očekivala sam da će mi operater već posle prve popravke ponuditi nov uređaj, ali se to nije dogodilo. Stalno imaju neka objašnjenja, kao da sam ja kriva što je uređaj lošeg kvaliteta. Požalila sam se i predložili su mi da ga opet pošalju na popravku. Da li imam pravo na nov uređaj ili će ovako biti dok traje garancija?

ODGOVOR:

Zakon o zaštiti potrošača u članu 52, između ostalog, propisuje da ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Isti član propisuje i sledeće: „Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.”

Shodno tome, imate pravo i na zamenu i na raskid ugovora i povraćaj novčanih sredstava. Potrebno je da uložite reklamaciju trgovcu i da istaknete vaš zahtev. Trgovac ima rok od osam dana da odgovori na vašu reklamaciju, a 30 dana da istu reši.