Kiosci i trafike kao rešenje
Bezbedna kupovina ostaje prioritet i tokom predstojećih praznika
Marko Đoković
U iščekivanju novih mera u našoj zemlji koje treba da budu predstavljene nakon sutrašnje sednice Kriznog štaba, situacija širom Evrope je sve složenija i daleko od razrešenja.
Zbog toga je novim merama ušla u snažnu blokadu, zatvorila škole i preduzeća koja nisu od egzistencijalne važnosti u pokušaju da zaustavi nagli porast zaraze Covidom-19, a kompanijama je zatraženo da gde god mogu, uvedu zaposlenima rad od kuće.
Mere će biti na snazi do 10. januara. Za Božić će blago popustiti, tako da je jednom domaćinstvu dozvoljeno da ugosti do četiri člana uže porodice.
Restorani, barovi i centri za zabavu i rekreaciju su zatvoreni još od novembra i zabrana ostaje na snazi.
Frizerski saloni i saloni za lepotu su među poslovima koja se moraju zatvoriti, a zabranjeno je i konzumiranje alkohola na javnim mestima, poput popularnih tezgi na otvorenom sa kuvanim vinom, a sve u cilju smanjenja okupljanja i socijalnog kontakta.
Samo će prodavnice prehrambene robe poput supermarketa, banaka, pumpi i kioska moći da ostanu otvorene.
Bezbedna kupovina tako ostaje prioritet i tokom predstojećih praznika.
Akcenat je na preventivnim merama, kao što su održavanje socijalne distance od 1.5 metara, što kraće zadržavanje prilikom kontakta sa prodavcima, upotreba maski i rukavica...
Ostale evropske zemlje pridružile su se Nemačkoj u pooštravanju ograničenja uoči Božića, a Francuska je uvela noćni policijski čas.
Dok broj obolelih od Covid virusa i kod nas i u svetu konstantno raste, sve je više restriktivnih mera koje se odnose kako na smanjenje socijalnog kontakta među ljudima, tako i na ograničavanje rada objekata zatvorenog tipa u kojima se okuplja veći broj ljudi.
Preporuke epidemiloga su da se ne zadržavate u objektima zatvorenog tipa i da kupujete pametno. Kupci cigareta, novina, časopisa, knjiga i nekih drugih artikala koji se mogu naći na kiosku, kažu da im je to najbezbednije mesto za kupovinu, jer ne ulaze u zatvorene prostore odnosno na otvorenom su, kupovina je brza, i nema puno kontakata sa drugim ljudima. Za ostale artikle se trude da to urade jednom do dva puta mesečno u prodavnicama uz poštovanje zaštitnih mera kako bi smanjili rizik od izloženosti virusu.
Prema najnovijim merama Vlade Srbije, prodavnice prehrambene industrije, trgovinske radnje, maloprodajni objekti, kao i trafike, kiosci i slični objekti gde se po pravilu ne ulazi u zatvoren prostor prilikom kupovine, mogu raditi radnim danima, ali i vikendom, sve do 21 čas.
Pročitajte i: