Internet prodavnica
Promo
Internet prodavnica

Promo

Foto: Promo

Međutim, u godini kada je svet zahvaćen krizom zbog pandemije virusa korona, internet je pružio mogućnost rada, bez velikih gubitaka, uz bezbedno funkcionisanje, a ujedno i uspehe mnogima koji su ga iskoristili na pametan način. Prvi pokazatelj da je imalo onih koji su beležili poraste u poslovanju pojavio se kod biznisa koji su imali internet prodavnice.

Izrada internet prodavnica izgleda kao zahtevan i komplikovan posao, ali z dobru strategiju i pažljivo odabrane saradnike ne mora da bude tako. Sve počinje kupovinom domena i hostinga, a završava se planiranjem izgleda i svih mogućnosti sajta.

Ali, tada, dolazi jedan drugi problem, kako učiniti da internet prodaja radi nezavisno od društvenih mreža na koje se već naviklo. Dok društvene mreže imaju svoj algoritam prema kojem se svaki biznis profil rangira, sajt ima nešto što se zove potreba za optimizacijom kako bi imao svrhu svog postojanja bez udela koji imaju socijalne mreže.

Optimizacija sajta

Izrada internet prodavnice se završava podizanjem sajta i njegovim puštanjem u etar, televizijski rečeno, a sve ostalo je do načina rada na njemu. Dobra optimizacija čini da sajt bude plasiran među prvim izlistanim sajtovima kada neko traži na pretraživaču određeni proizvod, uslugu ili pojam koji je vezan za vaš biznis i biznis vaše konkurencije. Ako ste među prvima, vaš sajt je vidljiv i poseduje mogućnost privlačenja klijenata i kupaca, ako niste, vaš sajt takoreći postaje nevidljiv i nefunkcionalan.

Kako postići dobru optimizaciju sajta?

Postoji više segmenata na koje treba obratiti pažnju, a postoji uvek i opcija pomoći sa strane. Marketing agencije svoje poslovanje zasnivaju upravo na tome, izradi i održavanju sajtova, njihovoj optimizaciji, održavanju profila na mrežama. Upravo marketing agencije pokazuju koliko je danas nastup na internetu važan. Ali, ako ste voljni i imate vremena, optimizacija sajta može biti i vaš reon rada.

Bitno je da sajt bude privlačan na oko, da se brzo učitava i da bude jednostavan i lak za upotrebu. To znači da treba pažljivo osmisliti kategorije, podkategorije, koje će prema određenom kriterijumu razvrstati sve ono šta nudite. Svaki proizvod/usluga mora da poseduje tačan, uredno napisan opis putem kojeg se kupcima/klijentima objašnjavaju njegove karakteristike, specifikacije, mogućnosti... Opisi, kao i celo funkcionisanje sajta, potrebno je da se vezuju za ključne reči. Ako se, na primer, opis tiče četke za kosu, onda pored samog naziva bitno je kroz opis pomenuti njeno ime još jednom, jer je to ključni pojam koji će većina ukucati pri pretraživanju. Ali nikada se ne sme ključna reč stavljati i gde treba i gde ne treba, već je spontano i prirodno umetnuti u tekst.

Fotografije su često od presudnog značaja. Najpre, svakak fotografija se preimenuje pre kačenja na sajt, njeno imenovanje ide u smeru vašeg poslovanja, određenog pojma ili proizvoda koji se na njoj nalazi, prema ključnoj reči, jer i fotografije ulaze u samu pretragu, pa tako i optimizaciju sajta.

Kada je tekst u pitanju, važno je ne pisati sve iz jednog pasusa, već tekst, ako je duži posebno, deliti na manje pasuse, jer tako izdeljenji učiniće da sam sajt poseduje bolju SEO optimizaciju koja će ga plasirati pri vrhu pretrage.