Zgrada, terasa
Alo!/ Rajko Ristić
Zgrada, terasa

Alo!/ Rajko Ristić

Zgrada, terasa, Foto: Alo!/ Rajko Ristić

Odeću najčešće kupujemo u prodavnicama globalnih brendova (60,5 odsto), prodavnicama polovne odeće (16,2 odsto), prodavnicama domaćih proizvođača (13,4 odsto), a zbirno manje od 10 odsto populacije odevne predmete kupuje putem interneta, na pijacama ili na nekim drugim mestima.

Kvalitet odeće je presudan za 54,5 odsto ispitanika, dok je za 41,2 odsto najvažniji faktor - cena. Samo njih 4,3 odsto kupuje odeću zbog trenda.

U proseku, najkraće nosimo čarape i gaćice. Čak 73,1 odsto ispitanika čarape nosi manje od godinu dana. Slično je i sa boksericama, ženskim vešom, brushalterima, koje polovina baca i za manje od 12 meseci. Na drugoj strani, najdugovečnija su ski-odela (58 meseci), slede kaputi i bademantili (po 52 meseca). Kada se posmatra šira slika, najveći broj tipova odeće nosi se između 30 i 40 meseci.

Iako se često ponavlja da žene prednjače u kupovini odeće, istraživanje je pokazalo da, osim minimalnih razlika u broju pojedinih kupljenih komada, oba pola beleže isti prosek, čak je vreme nošenja odevnih predmeta kod muškaraca kraće nego kod žena.

Istraživači naglašavaju da bi sve brojke trebalo da budu veće, jer je analiza rađena usred pandemije koronavirusa, kada je kupovina smanjena za čak 48 procenata.

Više od polovine poklanja odeću

Kad više ne žele da nose pojedine odevne komade, više od 55 procenata anketiranih poklanja odeću, 16 odsto je najčešće čuva u ormaru, a gotovo 16 procenata donira odeću. Najmanji broj ispitanika nastoji da je proda (2,2 odsto), oko sedam odsto menja namenu odeće, a gotovo četiri procenta je baci.

Za jedane farmerke potroši se 10.000 litara vode

- Gotovo svaki treći ispitanik nosi pantalone i farmerke, trenerke i majice do 12 meseci.

- Za proizvodnju jedne majice potrebno 2.700 litara vode, a za jedan par farmerki vrtoglavih 10.000 litara.

- Nešto manje od polovine ispitanika (49 odsto) upoznato je sa nepovoljnim uslovima u kojima se proizvodi odeća, ali tek svaki treći ima određeni uvid u energetsku rasipnost modne industrije.

BROJKE

80.000
tona odeće proda se svake godine u Srbiji, što je gotovo 12 kilograma po osobi

50
kilograma razne garderobe četvoročlana porodica za jednu godinu strpa u plakare

Pročitajte i:

Komentari (1)

ajde, molim vas

13.10.2020 16:09

/ pari gaća za godinu dana?!Zar vi mislite da sam ja Novak i da imam toliko para da izdvojim za gače?