Insert iz filma
Promo
Insert iz filma

Promo

Insert iz filma, Foto: Promo

Američki časopisi „Varajeti” i „LA Times“ srpskog kandidata za prestižnu filmsku nagradu označili su kao antihrvatski propagandni film, a Gaga Antonijević više puta je istakao da hajka potiče od beogradskih autošovinista i da takve kritike utiču na glasačko telo prestižnih nagrada, te da su ovi časopisi naneli evidentnu štetu „Dari iz Jasenovca“.

Sa druge strane, bosanski film „Quo vadis, Aida?“ o zločinima u Srebrenici ušao je u uži izbor za Oskara, a tokom prljave kampanje protiv srpskog filma, bosanski kandidat je konstanto označavan kao favorit.

Trivan: Sve žrtve zaslužuju poštovanje

Predsednica Filmskog centra Srbije Jelena Trivan takođe je čestitala Bosni i Hercegovini ulazak njihovog nacionalnog kandidata „Quo vadis, Aida?“ rediteljke Jasmile Žbanić u uži krug za Oskara. - Nadam se da će filmovi poput „Quo vadis, Aida?“, „Dara iz Jasenovca“ i sličnih, doprineti razvoju kulture sećanja na Balkanu, poštovanju žrtava i regionalnom pomirenju. Svaki film koji doprinosi tome da se zločini ne ponove, lekovit je za sve - poručila je Trivan.

Gaga Antonijević nije iznenađen odlukom da „Dara iz Jasenovca“ ne uđe u uži izbor za Oskara.

- Ovo nije ništa što nismo očekivali. To je politički efekat. Film nije posmatran kroz prizmu filma, već kroz prizmu političke propagande. Kritike u časopisu „Varajeti“ su počele hajku, a ono što piše „LA Tajms“ je još monstruoznije i ide korak dalje u napadima na film. Oni negiraju srpsko prisustvo u Jasenovcu, optužuju nas da zloupotrebljavamo taj logor. Ja sam maltene, po njima, na silu ugurao u film Srbe u Jasenovac - rekao je za „Alo“ Gaga Antonijević.

Predrag Gaga Antonijević, reditelj koji snima Pevačicu

Tanjug, Filip Krainčanić

Predrag Gaga Antonijević, reditelj koji snima Pevačicu, Foto: Tanjug, Filip Krainčanić

Kako ističe, iko je bilo negativnih kritika u američkim medijima, bilo je isto tako i sjajnih kritika, samo one nisu privukle toliko pažnje.

- Sama trka za Oskara nama odavno nije fokus, jer smo znali šta će ova hajka doneti. To se i desilo. Nama je fokus na tome da se čuje istina. „Dara iz Jasenovca“ nastavlja svoju misiju. Naše istine nekada imaju slabiji odjek od ostalih, ali istina o našim stradanjima mora da se prihvati. A da bi se prihvatila, mora da se ponovi i hiljadu puta ako treba. Mi kao zemlja moramo da radimo na tome da govorimo naše istine. Ne treba nikome da se dodvoravamo svojim filmovima, pa to nismo radili ni sa „Darom“ - ističe Antonijević.

Čestitke za bosanski film „Quo vadis, Aida?“

Antonijević je istakao da je sasvim u redu što je snimljen bosanski film o Srebrenici, jer apsolutno svaka žrtva zaslužuje respekt. - Čestitam ekipi filma „Quo vadis, Aida?“ na ulasku u uži izbor. Vreme je došlo da se pruži respekt svim žrtvama, pa tako i žrtvama Srebrenice. A isto takvo poštovanje zaslužuju i naše jasenovačke žrtve - kaže Antonijević za „Alo!“.

Kako kaže, iako film nije dočekao nagradu, uradio je mnogo važniju stvar u američkim bioskopima.

- „Dara iz Jasenovca“ doživljava ogroman uspeh u američkim bioskopskim salama. Zanimljivo je da čak 91 odsto ljudi preporučuje film - to je značajan uspeh za srpski film na stranom tržištu. Od četvrtka kreće distribucija u još američkih bioskopa, tako da će film videti još mnogo ljudi. Reč je o snažnom filmu na koji ljudi sjajno reaguju i to je zapravo ono što je važno, mnogo važnije od Oskara - zaključio je čuveni reditelj.