Japan
Shutterstock
Japan

Shutterstock

Japan, Foto: Shutterstock

Nedavna studija koju je sprovelo Američko udruženje za borbu protiv raka došla je do rezultata da je pad prodaje cigareta povezan sa pojavom alternativa.

Rezultati sa tržišta Japana, kao prvog na kom su lansirani proizvodi bazirani na tehnologiji zagrevanja, a ne sagorevanja duvana, pokazali su značajan pad u prodaji cigareta baš u periodu ulaska IQOS-a na tržište, prvog proizvoda ove kategorije, objavilo je nedavno Američko udruženje za borbu protiv raka. Studija je dodatno ukazala da zajedničko prisustvo i cigareta i novih proizvoda baziranih na tehnologiji zagrevanja duvana, nije podigla sveukupnu potrošnju duvana, već samo da su inovativni prozvodi zamenili kozumiranje klasičnih cigareta.

Studija je objavljena u časopisu British Medical Journal (Tobacco Control) i obuhvatila je 11 od 12 regiona Japana, dok su podaci bazirani na četvorogodišnjem periodu prodaje. Istraživanja su pokazala da se prodaja cigareta smanjila u svakom od regiona ubrzo nakon uvođenja IQOS-a.

IQOS

Arhiva/Nebojša Dimić

 Foto: Arhiva/Nebojša Dimić

Uzimajući u obzir i ostale faktore koji mogu uticati na pad prodaje cigareta, kao što su cene, zakonska ograničenja i druge alternative, zaključak je da ipak nijedan od ovih faktora nije značajno uticao na smanjenje prodaje klasičnih cigareta.

Iako je reč o duvanskom proizvodu koji nije bez rizika, istraživači su se osvrnuli na druge nezavisne studije, koje jasno pokazuju da aerosol koji nastaje zagrevanjem duvana emituje daleko niži nivo štetnih materija nego dim konvencionalnih cigareta. Ovaj proizvod i dalje sadrži nikotin, koji je sastavni deo biljke duvana i uprkos ustaljenom mišljenju, nije uzročnik bolesti povezanih sa pušenjem.

Kompanija Filip Moris nedavno je i od zvanične američke Agencije za hranu i lekove dobila odobrenje za distribciju IQOS-a na tržištu SAD-a.