Promo
Foto: Promo/Promo

Zajedničkim zalaganjem grditelja pruge Srbije i Kine, ova najbrža brza pruga u Srbiji će doneti korist građanima duž trase.” Ambasador Li Ming je istakao: „Pruga Beograd – Budimpešta je veoma važan i ključan projekat saradnje Kine i Srbije. Zajedničkim snagama obe strane sigurno ćemo izgraditi prugu Beograd - Budimpešta u jedan novi put ka budućnosti, prosperitetu i sreći.”

Projekat brze pruge Beograd-Budimpešta predstavlja vodeći projekat u okviru inicijative „Pojas i put“ između Kine i zemalja centralne i istočne Evrope. Deonica pruge Beograd - Budimešta u Srbiji od Novog Sada do Subotice nalazi se u južnoj i severnobačkoj oblasti Autonomne Pokrajine Vojvodine u severnoj Srbiji. Polazna tačka trase je Novi Sad, drugi po veličini grad u Srbiji, koja dalje prolazi kroz Vrbas, Bačku Topolu i Suboticu do granice sa Mađarskom i Srbijom. Projekat deonice Novi Sad - Subotica sprovodi Konzorcijum predvođen kompanijama CRIC i CCCC. Projektom će se postojeća jednokolosečna elektrifikovana pruga izgraditi u dvokolosečnu elektrifikovanu, dok će radna brzina biti povećana sa dosadašnjih 40 do 50 kilometara na čas na 200 kilometara na čas. Nakon povezivanja sa već povezanom deonicom Beograd - Novi Sad, vreme vožnje između Beograda, glavnog grada Srbije, i pograničnog grada Subotice biće smanjeno na oko 80 minuta, što će znatno poboljšati i obezbediti uslove putovanja za ljude duž trase.

Radovi na subotičkom železničkom čvoru na deonici Novi Sad - Subotica u okviru brze pruge Beograd - Budimpešta na teritoriji Srbije su ključni radovi na deonici Novi Sad – Subotica, predstavljajući čvorište koje povezuje osam mesta kroz jedno stajalište. Stanica obuhvata niz putničkih i teretnih parking prostora. Celokupni Projekat obuhvata glavne radove kao što su radovi na trupu pruge, mostovima i propustima, kolosecima, SS i TK, elektroenergetici i elektrifikaciji, kao i na izgradnji objekata.

Stanica Subotica je stanica koja postoji već 100 godina i predstavlja ključnu jedinicu za zaštitu kulturnih spomenika lokalne zajednice. Tokom sveobuhvatnog procesa renoviranja i izgradnje, građevinski tim Kine i Srbije pridržavao se principa „obnavljanja starog prema starom“, i u potpunosti su uvažili zahteve i sugestije Zavoda za zaštitu spomenika kulture i uz obezbeđivanje zaštite kulturnih spomenika i objekata, izvršili sveobuhvatnu obnovu i dogradnju staničnog dvorišta i stanične zgrade. Nakon renoviranja i dogradnje, značajno će se poboljšati efikasnost transporta robe, smanjiti vreme i troškovi transporta, unaprediti trgovina između Srbije, Mađarske i drugih regiona Evrope, i u velikoj meri unaprediti lokalni ekonomski i društveni razvoj i dati novi život ovoj vekovnoj stanici.

Od početka izvođenja radova na rekonstrukciji Subotica čvorišta, građevinski tim Kineskih železnica pažljivo je planirao, stručno organizovao i angažovao domaće i strane visokokvalitetne građevinske resurse. Bilo je neophodno godinu dana i 10 meseci da se prevaziđu različiti nepovoljni faktori kao što su rizici pri izvođenju radova kao i visoki bezbednosni rizici. Radovi na rušenju, renoviranju i tranziciji železničke, drumske i cevovodne mreže u stanici Subotica su bezbedno i uspešno završeni. Trenutno, glavni radovi kao što su podzemni radovi, radovi na kolosecima i izgradnja objekata u Subotica čvorištu napreduju prema planu. Složeni radovi na renoviranju čvorišta i tranzicije cele stanice završeni su bezbedno, na vreme i kvalitetno, uz velike i jednoglasne pohvale od strane Infrastrukture železnice Srbije i stanice Subotica. Time su stvoreni odlični uslovi da srpska deonica brze pruge Beograd-Budimpešta bude puštena u saobraćaj krajem godine.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading