Vladimir Lučić
Foto: Alo/Foto: Tanjug Jadranka Ilic

Velika svetska izložba Expo 2027. u Beogradu biće idealna šansa da naša država i privreda pokažu da smo jedan od globalnih lidera u primeni visokih tehnologija, izjavio je juče generalni direktor kompanije Telekom Srbija Vladimir Lučić.

Vladimir Lučić direktor Telekoma

Foto: ALO/Marko Metlaš

 

- Expo će se održati u najboljem mogućem trenutku, 2027. godina je fenomenalan tajming, na početku smo četvrte industrijske revolucije, a imaćemo dovoljno vremena da u punoj snazi pokažemo da smo među najnaprednijim zemljama na svetskom nivou u razvoju i primeni najmodernijih tehnologija. Telekom Srbija, kao lider u tehnološkim inovacijama i digitalizaciji, potrudiće se da maksimalno demonstrira naprednu primenu 5G mreže i veštačke inteligencije - istakao je Lučić gostujući na TV Hepi.

Kako je dodao, velika je zasluga državnog rukovodstva Srbije, s predsednikom Aleksandrom Vučićem na čelu i dosadašnjom premijerkom Anom Brnabić, za stvaranje najboljeg mogućeg okruženja za razvoj visokih tehnologija, pogotovo naprednih softverskih rešenja i veštačke inteligencije (VI).

- Naš državni vrh je prepoznao da su digitalizacija i AI izuzetna prilika da se male zemlje pozicioniraju kao velike, gde je jedan od najboljih svetskih primera Izrael, od čijih stručnjaka i inovativnih preduzetnika možemo mnogo toga da naučimo, kao i od američkih - objasnio je Vladimir Lučić, i naglasio da je Srbija rešena da iskoristi svoju veliku šansu za 21. vek.

Telekom Srbija već sada radi na nekoliko projekata primene VI u poslovanju, što je neophodno da ne bi zaostajao za drugim velikim operaterima i da bi bio konkurentan i u budućnosti.

- Razvijamo primenu veštačke inteligencije u našem kol-centru da korisnici mogu da dobiju odgovor odmah, bez ikakvog čekanja i maksimalno kvalitetno. Takođe, VI će biti vrlo važna za optimizaciju mobilne mreže, u nalaženju najboljih i najekonomičnijih načina za njeno planiranje, izgradnju i modernizaciju. Radimo i na personalizaciji usluga, tako da svaki korisnik može da kreira ponudu u odnosu na svoje potrebe i interesovanja - izjavio je Lučić.

Izuzetno važan je i fond TS Ventures, preko kojeg Telekom Srbija investira u inovativne digitalne startape, kao izvor novih prihoda sa globalnim potencijalom i mesto ključnih inovacija za razvoj kako kompanije tako i celokupne domaće privrede.

Lučić je pozvao sve mlade ljude sa konkretnim idejama za praktičnu primenu VI da se jave Ventures fondu Telekoma, koji je dosad realizovao već 11 startap investicija.

- Svi telekomunikacioni operateri moraju da se ubrzano transformišu. Veliki digitalni igrači oduzeli su znatne prihode svetskim operaterima, čija je vrednost akcija na berzi u padu već pet godina. Naš Telekom je, uz to, imao dodatni problem sa minimalnim tržišnim učešćem i monopolom koji su neke privatne kompanije nesmetano pravile godinama. Uspeli smo da se transformišemo, da postanemo domaći i regionalni lider, a sada smo na putu da od Telekoma Srbija napravimo uspešnu svetsku kompaniju - naglasio je Lučić.

Prva tri meseca 2024. pokazuju upravo to: beleži se znatan rast prihoda, nastavljeno je povećanje broja korisnika i Telekom je na najboljem putu da ostvari projektovane poslovne ciljeve.

- Očekujemo da ćemo u ovoj godini na nivou grupe Telekom Srbija imati dve milijarde evra prihoda, a na nivou Srbije blizu 1,5 milijardi, kao i da će se EBITDA (profit pre poreza i amortizacije) približiti iznosu od milijardu evra, što je skoro četiri puta više nego 2017. godine. Iako već beležimo višegodišnji trend stalnog rasta, u 2024. ostvarićemo zaista istorijske rekorde, Telekom Srbija biće snažniji nego ikada - poručio je Vladimir Lučić.

Dobar poslovni potez Ivanovića i Blic TV

Na pitanje TV Hepi da prokomentariše medijsku bombu o prelasku popularnog voditelja Ivana Ivanovića na televiziju koja se emituje u kablovskoj mreži Telekoma, Vladimir Lučić je kazao da misli da je to „dobar poslovni potez i za njega i za Blic TV“.

ivan ivanović

Printscreen

 

- Drago mi je što će Ivan Ivanović, nesumnjivo vrlo poznato i popularno TV lice, sa svojim emisijama od septembra biti na televiziji koja se emituje u našoj mreži. Svi naši postojeći i budući korisnici treba da znaju da mi nismo operater koji ima samo atraktivan sportski i filmski program, već da u mreži imamo niz TV kanala koji našu ponudu čine bogatijom i interesantnijom i gde svako može da nađe sadržaje za sebe - naglasio je Lučić.

Takođe, u toku ove godine srpski Telekom će početi da posluje na tržištima sa više od 500 miliona stanovnika. To je rezultat strategije međunarodnog širenja kompanije, nazvane „Projekat za dijasporu“.

- Pored tri zemlje regiona, gde imamo svoju infrastrukturu kao klasičan operater, širimo se na svetskom nivou kao virtuelni operater, razvijajući svoju mrežu korišćenjem infrastrukture drugih kompanija, gde je od posebne važnosti brojnost dijaspore poreklom iz našeg regiona širom sveta. U tu svrhu razvijamo najsavremenije digitalne servise, ulažemo u ekskluzivne medijske sadržaje i nudimo vrlo povoljne usluge telefoniranja. Ali tu smo na samom početku, jer potencijal je ogroman. Prodaja u Nemačkoj, gde smo prisutni od leta 2023, ide fenomenalno, mesečno dobijamo oko 10.000 novih korisnika i ubrzaćemo otvaranje poslovnica. Do kraja godine krećemo u SAD, što je vrlo veliki korak. Preko mreže T-mobile bićemo prisutni na čitavoj teritoriji SAD, korisnici će moći da koriste našu SIM karticu i da gledaju naše TV kanale. Vrlo je važno to što su na tim tržištima prihodi po korisniku višestruko veći nego u Srbiji, budućnost Telekoma biće osigurana - objasnio je Vladimir Lučić.

Srpski i svetski hitovi Telekoma

I pored vrlo raširene i agresivne internet piraterije, film „Nedelja“, o životu legendarnog Džeja Ramadanovskog, iz produkcije Telekoma Srbija, uspeo je da uđe u ekskluzivan klub domaćih ostvarenja sa više od 500.000 gledalaca u bioskopima! Ali to nije sve. Pored domaćih hitova, Telekom kreće sa onim svetskog nivoa.

- Serije iz produkcije Telekoma Srbija trenutno se prikazuju na tri globalne platforme: Dizni plus, Amazon i HBO i na pet kontinenata, pa javni servis Australije, na primer, emituje čak tri naše serije. Posebno velika očekivanja imamo od serije „Ožiljak“, koju radimo u koprodukciji sa svetskim liderom Amazonom i španskom državnom TVE. Srpske serije postaju svetski fenomen - poručio je Lučić.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI