Nasilje u školi
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

- Dalji tok saradnje i rada sa roditeljima zavisiće od prirode problema i specifičnosti učenika i trebalo bi da se sprovodi u okviru pojačanog vaspitnog rada, društveno-korisnog rada i plana zaštite - navodi se u objavi te nacionalne platforme za prevenciju nasilja.

U nekoliko slika u objavi izdate su kratke smernice kako razgovarati sa roditeljima učenika koji su uključeni u nasilno ponašanje - od obaveštenja o incidentu do toga kako treba završiti prvi sastanak.

U smernicama se ističe da sve roditelje takvih učenika treba obavestiti odmah po dobijanju informacije o incidentu i da je najgora opcija da roditelji to saznaju od drugih roditelja, drugih učenika ili preko neke društvene mreže.

Nasilje u školi

Foto: Shutterstock

 

Ukazuje se da u prvom kontaktu, obično telefonskom, treba roditelju smireno i odmereno reći samo osnovne informacije - šta se i gde desilo, i dati mu osnovna uputstva za dalje postupanje, odnosno kada i gde da dođe i kome da se obrati.

- Ne treba navoditi imena druge dece koja su u tome učestvovala, niti koristiti jake reči i izraze kao što su 'odalamio, prebio, uništio, strašno, užasno', i ne treba kvalifikovati decu sa 'bezobrazan, nevaspitan, nasilan, preplašen', nego se usmeriti na opis ponašanja - udario šamar, iscepao ranac, gurnuo... - navodi se u smernicama.

Prvi sastanak u školi sa roditeljima posle incidenta treba pažljivo organizovati, dobro bi bilo da budu prisutna bar dva predstavnika škole koja će se jasno predstaviti, a ne bi bilo dobro da bude prisutan ceo tim naspram jednog ili oba roditelja, jer može da deluje kao zastrašivanje.

- Atmosfera na sastanku treba da bude profesionalna, ali pozitivna. Roditelja deteta koje je ispoljilo nasilno ponašanje ne treba optuživati ni osuđivati - navodi se.

Dodaju da roditelju deteta treba dati samo informacije koje su proverene, ne treba iznositi pretpostavke i sumnje, niti davati obećanja.

U odnosu na učenike treba se fokusirati na konkretno ponašanje koje su ispoljavali, a ne na karakteristike ličnosti - bezobrazan, neodgovoran, neposlušan, drzak...

- Treba izbegavati sučeljavanje roditelja različitih učenika - naglašava se u tekstu.

Kako se ukazuje, nastavnik treba da pokaže empatiju i razumevanje za emocije roditelja, ali i da ostane smiren, da bude u nivou profesionalnog odnosa i da usmeri razgovor u racionalnom pravcu.

- Jako je bitno da insistira na proceduri definisanoj zakonima i pravilnicima i objasni roditelju da u ovoj fazi prikuplja podatke, da će u tu svrhu razgovarati sa svim učesnicima i dešavanju i njihovim roditeljima i da će, kada bude utvrdio činjenično stanje, preduzeti sve korake i mere koje proizilaze iz navedene zakonske regulative - navodi se u smernicama.

Roditelju, kako se objašnjava, treba predočiti jasan cilj cele procedure koja je vaspitno proaktivno delovanje na dete, u smislu razvijanja prihvatanja odgovornosti za sopstveno ponašanje i trajnije promene neadekvatnih oblika ponašanja.

- U tom smislu roditelja treba pozvati na odgovarajuću saradnju i aktivno učešće u pružanju pomoći i podrške sopstvenom detetu - navodi se u smernicama.

Sastanak, dodaje se, treba završiti jasnim dogovorom u vezi sa sledećim aktivnostima roditelja, na primer precizirati kada ponovo da dođu u školu na dalji razgovor.

BONUS VIDEO:

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading