PSIHOLOG O POVRATKU U ŠKOLE Stariji đaci će se teže vratiti u klupe
Ona je istakla da prvaci nisu ni dovoljno svesni svega što se dogodilo na kraju prošle školske godine i da će njima percepciju i tu neku dozu radosti obojiti to što oni ulaze u školski sistem.
Psiholog Ana Mirković, suosnivač Instituta za digitalne komunikacije i autorka emisije „Porodična mreža“, pričala je za RTS o povratku u školske klupe nakon što je prošla godina prekinuta posle masakra u „Ribnikaru“.
Ona je istakla da prvaci nisu ni dovoljno svesni svega što se dogodilo na kraju prošle školske godine i da će njima percepciju i tu neku dozu radosti obojiti to što oni ulaze u školski sistem.
Foto: printskrin
- Svi znamo da je to jedan od najznačajnijih dana u životu svakog pojedinca, taj susret sa školom. I deca su uplašena i fokusirana na neke svoje strepnje, da li će ih drugari prihvatiti, da li će se snaći, da li mogu da sede, kakva će biti učiteljica ili učitelj - kaže Mirkovićeva.
Međutim, dodaje da će starija deca imati problem ove godine sa vraćanjem u školu.
- Deca vole izvesnost. Deca ne vole da ne znaju šta će se dešavati. Ja sam mama dvoje školaraca i sada je puno priče o tome da li će zaista tako biti od nedelje, da li će ti protokoli, planovi, predlozi biti poštovani, kada će zaista početi nastava - napomenula je.
Istakla je da bi bilo bolje da su te radionice bile na kraju prethodne školske godine.
- Svakako mislim da je od kolevke pa do groba uvek najlepše đačko doba, i volela bih da zaista deci vratimo to đačko doba kao neku najlepšu bajku u život - kaže Mirkovićeva.
Kada je reč o smernicama Ministarstva prosvete, navodi da je empatija nešto što se uči od rođenja pa zauvek.
- Empatija je sposobnost da sagledamo svet iz tuđih cipela, da potpuno razumemo tuđe emocije. I kažu psiholozi da se najbolje uči u ranom detinjstvu, kada pričamo priče deci. Ali ne tako da pričamo priče samo da bismo ispričali i zadovoljili neku formulu, a dete zaspi, nego da postavljamo pitanja detetu - rekla je Mirkovićeva.
Psiholog napominje da škola ne treba da bude striktna i da treba zaista da damo podršku deci.
- Treba da učinimo da se osećaju toliko lagodno jer čovek je najkreativniji kad je najopušteniji. I zapravo najbolje pamtimo, najbolje učimo iz nekih situacija u kojima nam je toliko bilo lepo da je naš mozak sve zapamtio. Kada su situacije tako stroge, striktne, rigidne, onda strah prevlada i onda naše druge mogućnosti budu niže - kaže psiholog.
Dodaje da je škola važna i o njoj uvek možemo da razgovaramo, ali da to ne sme da bude preslišavanje i ne sme da bude usmereno na rezultat i na kvantifikovanje znanja - koja ocena, zašto se nisi potrudio, kada ćeš dobiti toliko bodova, zašto nisi dobro uradio kontrolni.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)