NISTE IMALI ZIMSKE GUME, A DOŽIVELI STE UDES Evo šta vam sledi: “Reč je o MILIONSKIM iznosima”
Shutterstock

Vozači su od tog datuma, pa sve do 1. aprila 2022. godine, u obavezi da na sva četiri točka svojih vozila imaju zimske preumatike, ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledice. Ipak, ne pridržavaju se svi ove uredbe, a posledice koje nepoštovanje ove mere nosi sa sobom mogu biti kobne, a s druge strane, nekada nas mogu “debelo” udariti po džepu.

Pitali smo Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, kojim smo opasnostima izloženi ukoliko i dalje nismo nabavili zimske gume, kao i šta se dešava ukoliko doživimo saobraćajni udes, a u tom trenutku nismo imali zimske pneumatike na svom vozilu, piše Objektiv.

– I u danima kada je napolju sunčano, bez padavina, mi po važećim propisima ne moramo da imamo zimske gume u svojim vozilima, budući da su kolovozi suvi, nema leda, poledice i slično. Ipak, ono što je problem, a što ljudi ne shvataju i često olako zanemaruju, jeste činjenica da se na niskim temperaturama letnje gume stvrdnu i ne prijanjaju dobro za kolovoz, tako da tu ni kočenje ne može da bude dobro, niti su ostale karakteristike zadovoljavajuće – govori Okanović.

Važno je napomenuti da postoji razlika između temperature vazduha i temperature kolovoza, što često može da zavara vozače.

– Temperatura vaduha predstavlja ono što čujemo na vremenskoj prognozi. Ali ona i temepratura samog kolovoza ne moraju da budu iste. Ovo je sada period kada je kolovoz hladniji nego vazduh – objašnjava on.

Kako je, nažalost, u zimskim mesecima veći broj saobraćajnih udesa i nesreća, zanimalo nas je kako se procenjuje situacija u kojoj dođe do saobraćajne nezgode, u kojoj jedan od vozača nije imao zimske pneumatike neophodne za nepovoljne vremenske uslove.

– Ako su na kolovozu sneg, led illi poledica, a mi nemamo zimske gume na svim točkovima, i pri tome mislim na gume sa dubinom šare najmanje 4 milimetra, vozilo se smatra tehinički neispravnim. Ako je to što nam je vozilo tehnički neispravno uzrok saobraćajne nezgode, onda vlasnik vozila i vozač zajedno odgovaraju za štetu koja je nastala trećem licu. U praksi, kada se takva situaciju dogodi, osiguravajuće društvo isplati svu štetu trećem licu, a onda taj iznos potražuje od vozača i vlasnika vozila. Pritom, veoma često se radi o milionskim iznosima – zaključuje Okanović.

Kako meteorolozi u skorašnjem periodu najavljuju nastupanje pravog zimskog vremena, trebalo bi da poslušamo savete stručnjaka i da u potpunosti spremimo vozilo za sezonu, kako bismo sačuvali svoju bezbednost, bezbednost drugih, i na kraju – izbegli bespotrebne troškove.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading