JEZIVA SAZNANJA O VLAŠKOJ MAGIJI Mrtvima nose čak i JUTARNJU ROSU, a evo zašto je 7. godina NAKON SMRTI presudna
Foto: Shutterstock

 

Vračara baba Stana iz sela Podgorac u istočnoj Srbiji rekla je da u vlašku magiju više veruju Srbi nego Vlasi, a autor knjige "Tradicionalna kultura Vlaha Crnorečja" Filip Paunjelović na to je dodao da je ta kultura egzotična samo onima koji o njoj ništa ne znaju.

"Vlasi su uvek gledani sa strane zbog nepoznavanja jezika i zbog predrasuda. Vlasi iz Crnorečja nemaju posebne običaje u odnosu na druge, oni su zajednički za sve Vlahe severoistočne Srbije. Od Požarevačkog mira 1718. godine pod upravom Austrougarske naseljavani su iz oblasti Banata, a u okolini Negotina u Podunavlju iz centralne Rumunije odnosno iz Vlaške nizije", objasnio je sagovornik Kurira.

On kaže da je kult mrtvih kod Vlaha jako važan.

"Oni pokojnika smatraju živim. Porodica i najbliža rodbina mora da mu ugađa kao da je živ, čak i više. Smatraju da se preseljenjem na onaj svet teže snalazi u nepoznatom, a veruju da se srodstvo posle sedam godina na onom svetu gubi, i živi su dužni da mu pomognu. Zato mu namenjuju hlebove, cveće, vatru, kolo, jutarnju rosu, poj ptica, jutarnji petlovi, sve ono što je lepo živom čoveku prenose i pokojniku namenom. Veruje se da se pokojnik na onaj svet prima pesmom, muzikom i mirisom tamjana", ispričao je Filip Paunjelović.

Autor dodaje da magija ne postoji, a da se ono što se smatra magijom je zapravo postupak lečenja.

"Bajalica je tekst koji se izgovara da bi se zadržala pažnja bolesniku. Ponavljanje određenih radnji je u službi da se pomogne bolesnom čoveku kako bi zadržao pažnju na svoj problem", zaključio je on.

 

 

 

 

 

 

Komentari (0)

Loading