Prvi Štedlerov brzi voz stiže u Srbiju za pet meseci: Saobraćaju 200 kilometara na sat i najmoderniji u Evropi (FOTO)
Foto: RINA

 

“Pokazali su nam, u fazi montaže, prve brze vozove koji će saobraćati 200 km/h od Beograda do Novog Sada. Ovi vozovi su budućnost i to ne daleka, već bliska budućnost. Isti vozovi saobraćaju švajcarskim i austrijskim brzim prugama i predstavljaju vrhunac kvaliteta o bezbednosti. Ponosan sam jer svedočimo prelomnom trenutku u istoriji srpskih železnica. Ovo je rezultat snažne ekonomije i uspona Srbije”, naglasio je ministar Momirović.

 

Prema njegovim rečima, Srbija je zainteresovana za strateško partnerstvo sa kompanijom Štadler u nameri da, ako se stvore uslovi, da i kod nas bude pokrenuta proizvodnja ovih najmodernijih vozova.  

“Prezentovali su nam istoriju i kapacitete kompanije Štadler i impresionirani smo obimom njihovog poslovanja, preko cele Evropske unije do Ukrajine i šire. Kao što sarađujemo sa brojnim svetskim kompanija, i kao što smo ih privukli da investiraju u Srbiju, i kompaniji Štadler uputićemo poziv za saradnju”, rekao je ministar.

Tokom obilaska proizvodnih kapaciteta kompanije Štadler i prezentacije elektromotornih garnitura koje će da budu isporučene Srbiji, ministar Momirović je imao priliku da se sretne i sa Dobrivojem Mihajlovićem, jednim od kontrolora kvaliteta u proizvodnom pogonu Štadlera.

“Prijatno su me iznenadili, kada su mi otkrili da i jedan Srbin učestvuje u proizvodnji i montaži ovih prvih srpskih brzih vozova. Imamo vredne i pametne ljude koji rade širom Evrope na najodgovornijim poslovima i nadam se da ćemo jednog dana da stvorimo uslove da se ti isti poslovi obavljaju u Srbiji”, rekao je ministar Momirović.

Brza prugu Beograd-Novi Sad za brzine do 200km/č, biće završena do kraja godine, nakon čega sledi testiranje brze pruge i vozova, dok će građani početkom naredne godine moći da putuju novim i modernim vozovima. U skladu sa ugovorom, zahtevani rok za isporuku prvog voza je 31. oktobar 2021. godine, a drugog i trećeg 31. decembar 2021.To su četvorodelne elektromotorne garniture, ukupnog kapaciteta 316 sedišta, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću. Ovi vozovi predstavljaju pravo malo čudo tehnike i bezbednosti, poseduju moderan dizajn, izuzetan komfor, sedišta za prvi i drugi razred, poseban prostor za invalide i apsolutna prilagođenost osobama sa smanjenom pokretljivošću, internet, čak i mašinu za tople napitke.

Komentari (0)

Loading