OBRATITE PAŽNJU Polovnjaci su sve skuplji, ali i posebno raste potražnja za određenim vozilima!
Foto: Tanjug

Veoma je teško praviti paralelu između 2019. i 2020. godine, kada smo tokom proleća bili potpuno zatvoreni, i ove godine, kada se očekuje stabilizacija tržišta.

Prema rečima predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milana Belina, tržište automobila je živo, lagano raste i postoji interesovanje kupaca.

"Što se tiče popularnosti modela, ona je na sličnom nivou već nekoliko godina, izdvojilo se nekoliko brendova najinteresantnijih za naše kupce, a to su: 'škoda', 'fijat', 'kija', 'hjundai' i 'dačija', dakle oni koji nude automobile nižeg cenovnog ranga i taj segent je najpopularniji jer je to ono što naši građani mogu da priušte kada je reč o novim vozilima", rekao je za RTS Milan Belin.

Hibridna i elektro-vozila su prisutna kod svih prodavaca automobila, ali nove tehnologije neminovno podižu cene automobila, a kako sada stoje stvari, oni će biti sve skuplji i skuplji.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije izabrala je za automobil godine model "tojota jaris", dok je u kategoriji hibridnih i elektrovozila izabran "fića" hibrid, koji se pojavio na našem tržištu, rekao je predsednik asocijacije automobilskih novinara Srbije, novinar RTS Dragan Milutinović.

"Korona je pokosila auto-industriju u Evropi i da biste kupili novi automobil u Evropi, čeka se i šest meseci. Mi trenutno u Srbiji imamo lager određenih modela, ali da bi uvoznik naručio nove automobile i da bi ona došla ovamo, potrebno je ogromno vreme jer svi zavise od kineskih delova", rekao je Milutinović.

U našoj zemlji postoje subvencije za elektro i hibridna vozila koje nisu male, 5.000 evra za elektrovozila i 2.500 evra za hibridna vozila.

"Mi smo sa resornim ministarstvom razgovarali o promeni postojećih propisa kako bi što više hibridnih vozila steklo uslov da mogu da dobiju subvenciju, jer to je budućnost", kaže Belin.

U Evropi je udvostručena prodaja električnih automobila, čak je prodato više takvih automobila nego u Kini, koja ima 200 fabrika koje proizvode elektro-automobile, kaže Milutinović.

"Najviše su profitirali oni koji proizvode novu tehnologiju i koji mogu da je isporuče, a to su velike kompanije koje proizvode elektrovozila i koja ih prodaju skupim skandinavskim zemljama. Skandinavija je skoro potpuno zabranila prodaju automobila na goriva koja sagorevaju jer grade podvodne tunele koji će biti bez ventilacija i sve će ići na elektriku, a subvencije države za kupovinu takvih automobila su velike", objašnjava Milutinović.

Kada je reč o polovnim automobilima, uvoz takvih automobila je poskupeo za oko 30 odsto i ima ih sve manje. To su automobili stari od 10 do 15 godina od par hiljada evra i njih je sve manje u Evropi.

Komentari (0)

Loading