mobilni telefon
Foto: Alo/Shutterstock

Direktorka Funkcije usluga i prodaje u Pošti Srbije Bojana Nikolić za Tanjug je istakla da „Pošta Srbije nikada ne traži lične podatke putem poruka“ i dodala da Pošta koristi isključivo verifikovane kanale za komunikaciju.

„Korisnike upozoravamo da ne klikću na link gde im traže određene podatke, jer Pošta Srbije u svojoj komunikaciji nikada od korisnika ne traži unos ličnih podataka. Pošta ne komunicira sa građanima tako da pošiljke ne mogu da budu uručene i nikako ne traži da ljudi unose podatke sa svog računa,“ dodala je Nikolić.

Građani koji nisu sigurni u verodostojnost poruke mogu kontaktirati kontakt centar Pošte Srbije, koji radi radnim danima od 8.00 do 20.00, a vikendom od 8.00 do 15.00 časova. Operateri će proveriti da li je poruka zaista stigla od Pošte ili je reč o pokušaju prevare.

Stručnjak za informacionu bezbednost iz RATEL-a, Jovan Milosavljević iz Nacionalnog CERT-a, istakao je da je ključni znak prevare poziv da primalac unese lične ili finansijske podatke nakon klika na link.

„Veoma je važno da korisnici i građani koji dobijaju SMS poruke uvek budu svesni činjenice da Pošta Srbije nikada ne zahteva od građana bilo kakve opcije onlajn plaćanja, već se plaća isključivo po pouzeću. Pošta Srbije građanima jedino može putem SMS-a dostaviti poruku u kontekstu da je njihova isporuka planirana za današnji dan, u nekom vremenskom periodu. Sve izvan toga, bilo kakvo zahtevanje ličnih ili finansijskih podataka sigurno nije delo javnog preduzeća, već potencijalnog napadača,“ objasnio je on.

Dodao je da se prevarne poruke često odlikuju pravopisnim greškama, mešanjem ćirilice i latinice, i dolaskom s brojeva iz inostranstva.

„Čim neko traži unos ličnih ili finansijskih podataka, veoma je važno da budete obazrivi i da proverite da li je to zaista neophodno. Pošta Srbije i finansijske institucije, odnosno banke, od korisnika i klijenata, ne traže unos onlajn bilo kojih podataka. Svi podaci koji postoje u sistemima banaka i Pošte Srbije su već u bazi njihovih korisnika,“ naveo je Milosavljević.

Sam klik na link, kako objašnjava, nije problematičan ako se podaci ne unesu, ali formu koja se otvara na lažnim sajtovima ne treba popunjavati.

Kao jedan od načina na koji napadači dolaze do brojeva telefona, Milosavljević navodi prekomerno deljenje ličnih podataka.

„Svako od nas u toku dana ili nedelje na više mesta može ostaviti svoj broj telefona, bilo da je u pitanju usluga dostave hrane ili kupovina u određenom marketu ili lancu, tako da svoje podatke ostavljamo svuda i trebalo bi da budemo veoma obazrivi u tome. Napadači ne moraju direktno dolaziti na izvor baze podataka mobilnih telefona, već to mogu raditi na razne druge načine, jer takve informacije se sada prikupljaju na različitim mestima,“ zaključio je Milosavljević.

Savet građanima: Nikada ne ostavljajte lične ili bankovne podatke putem linkova iz SMS poruka. U slučaju sumnje, kontaktirajte zvanične službe.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading