"TO JE DEMONSKA OBMANA!" Sveštenik otkriva kako ispovediti prevaru!
U pravoslavlju blud označava svaki oblik seksualnog ponašanja koji nije u skladu sa zakonom prirode i Božjim redom, kao što su preljuba, prostitucija ili drugi oblici odnosa van braka.
Prema pravoslavlju, seksualni odnos ispravan je samo unutar braka, kome je cilj da se proslavi Bog kroz zajedništvo, ljubav, i rađanje potomstva, jer se seksualnost smatra darom od Boga ukoliko se koristi u braku.
Grešne i neprihvatljive smatraju se sve seksualne radnje van braka, kao što je preljuba i blud se smatra smrtnim grehom.
Crkva daje mogućnost oprosta bluda i iskupljivanja kroz ispovest, ali, ljudi su baš taj greh okarakterisali kao najneprijatniji i često se nalaze u nedoumici koliko otvoreno o njemu treba pričati.
Upravo o ispovedanju bludnog greha govorio je duhovnik kako bi olakašao vernicima sam čin.
- Neprijatno je ispovediti grehove u vezi sa bludom i zato je sveštenik nekad prinuđen da iz duše onoga ko se ispoveda vadi ispovest kao kleštima. Onaj ko ispoveda bludne grehe treba da izbegne dve greške. Prvo, ne sme skrivati svoje grehe iz straha da će sveštenik o njemu promeniti mišljenje, da će ga prezreti i odati nekome njegove grehe - objašnjava duhovnik.
Kako dodaje, to je demonska obmana, pa sveštenik nikada ne prezire one koji se iskreno kaju, već se iskrenoj ispovesti raduje kao što se i lekar raduje ozdravljenju bolesnika.
- Drugo, ne treba opterećivati opisivanje svojih bludnih grehova sa nepotrebnim pojedinostima, jer onaj ko se ispoveda nije u oridinaciji kod seksologa ili seksopatologa već kod sveštenika, u hramu Božjem - ističe on.
Pri detaljnoj ispovesti, napominje on, isčezava osećanje pokajanja i stida, a slike počinjenih bludnih grehova naviru u um, proizvodeći duševno, a nekad i telesno uzbuđenje.
- Treba izabrati srednji put. Greh mora da bude tačno imenovan, da bi sveštenik razumeo zašta se čovek kaje. Ali pritom, ne treba detaljno opisivati sam greh - zaključuje duhovnik.
(Informer)
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)