SAŽIMANJE GRADIVA JE JEDINO REŠENJE! Pravila će morati da se ispoštuju da se školska godina ne bi produžila!
Određeni broj osnovnih i srednjih škola u Srbiji i dalje ne održava redovnu nastavu ili se časovi odvijaju skraćeno. Ministarstvo prosvete poslalo je zato dopis školama da dostave plan nadoknade nastave da bi se kraj ove školske godine realizovao kako treba. Predsednik Foruma srednjih škola Milorad Antić objasnio je za Alo! da je rok koji je predviđen za dostavu pomenutog plana 3. mart, a do sada su poznata četiri moguća scenarija da se nadoknadi izgubljeno.
- Sažimanje gradiva svakako mora doći u obzir, to je jedino rešenje, ali na nivou stručnog veća se mora doneti adekvatna odluka šta smanjiti, u kom obimu, koje nastavne jedinice ili izbrisati ili ih smanjiti na najmanju moguću meru. Svaki vid nadoknade nastave mora da donese isključivo škola. Znači, mora se naći najbolji način i najbolje rešenje da bude u korist dece, a ne u korist bilo koga od nas. Što se tiče modela skraćivanja časova na 30 minuta, pa održavanje sedmog i osmog časa, to jeste izvodljivo, ali onda se mora smanjiti uvod, ali i trajanje časa, i obnavljanje gradiva. Nastavnik onda treba da smanji uvod, potom da ispredaje nastavnu jedinicu dvadesetak minuta i da onda učenik sam obnavlja gradivo kod kuće umesto na času. Ovo je izvodljivo uz minimalni produžetak školske godine, ali se onda postavlja pitanje ko će doći na produžetak školske godine, obično deca neće da dođu ni radnim subotama u školu, a ako produžite školsku godinu, onda morate da produžite i male mature - navodi Milorad Antić za Alo!
Četiri modela rešenja za škole
- Prvi model nadoknade časova podrazumeva da se časovi skrate na 30 minuta i da deca umesto šest ili sedam časova dnevno imaju osam ili devet. Međutim, u srednjim školama, naročito u gimnazijama, model skraćenja časova teško je izvesti. Drugi model podrazumeva da se u školu ide duže nego što je to prvobitno planirano, a samim tim, ovaj scenario dovešće i do pomeranja završnog ispita za osmake. U slučaju produžetka, mala matura će se umesto 16, 17. i 18. juna održati 23, 24. i 25. juna. Samim tim, pomera se i objavljivanje liste želja. Treći model koji postoji kao opcija za nadoknadu nastave jesu radne subote. To bi značilo da bi učenici koji nisu obradili gradivo išli subotom u školu sve dok se ne obradi sve gradivo predviđeno za školsku godinu. Četvrti model podrazumeva skraćenje gradiva, i ovo je najnoviji predlog koji se takođe razmatra. Takođe, najmanje je popularan od svih gorenavedenih. Podrazumeva da se gradivo sažme i da se deci predaje samo ono što je osnovno - navodi Milorad Antić za Alo!
On dalje navodi da roditelji i đaci ne treba da se brinu, da se očekuje da matura bude na vreme.
- Model organizovanja nastave i završetka školske godine zavisi od škole do škole. Neki nisu radili, recimo od 20. januara, neki su imali časove 45 minuta, neki pola sata, a neko nije ni radio. Različite škole radile su različito i sada se moraju ispitati četiri varijante koje postoje. Najbolje je da škola, svaka za sebe, nađe rešenje za svoje đake i izabere neki od predloženih modela, to moraju da urade stručna veća. Ono što vam ja mogu reći jeste da se očekuje da će matura biti na vreme - navodi on.
Pojedine škole koje su imale neki vid obustave ili bojkotovanje nastave u prethodnim mesecima već su dostavile plan nadoknade Ministarstvu, a kako se previđa, radiće se o sledećim modelima - da se produži školska godina, da đaci imaju radne subote, da se časovi skrate na 30 minuta, ali da se poveća broj časova po danu, ili da se skrati gradivo.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)